וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו הורה למוסד לצמצם את פעולותיו באירן"

השבועון טיים דיווח כי לפי מקורות ישראלים בטחוניים, בירושלים חוששים כי הפעולות החשאיות באירן ייחשפו בפני האירנים. בין המבצעים שצומצמו - פעולות לחיסול מדעני גרעין

בתקופה האחרונה, צמצם המוסד במידה ניכרת את פעילותו החשאית באירן - כך דיווח אמש (שישי) השבועון האמריקני טיים. לפי כתב העיתון, המצטט דברים שמסרו לו מקורות ביטחוניים ישראליים, בירושלים חוששים כי פעולות המוסד באירן יתגלו וייחשפו בפני האירנים. זאת, נוכח כמה טענות שהעלו בטהרן בגין הצלחתם, לכאורה, של שירותי הביטחון המקומיים, בחשיפת מרגלים זרים בשטחם.

לפי השבועון, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לאנשי המוסד להפחית בעשרות אחוזים את המבצעים שהם מקיימים באירן. ככל הנראה, הוא חושש מכישלון של פעולה שתיחשף, "בסגנון פעולת חאלד משעל". ניסיון חיסולו של בכיר חמאס בעמאן ב-1997 אילץ את ישראל להבהיל אליו נסיוב לרעל שהוחדר לאוזנו ולהתנצל בפני הארמון בירדן. "ביבי בטראומה מתקרית משעל", אמר גורם רשמי, "הוא מפחד מכישלון נוסף ומדבר-מה שיתפוצץ לו בפנים".

גורם שצוטט בדיווח רומז כי במערכת הביטחון, ובעיקר במוסד, יש אי-שביעות רבה מההחלטה, המצרה את צעדי המוסד ופוגמת בכשירותו. השבועון ציטט גם מקור ביטחוני בישראל שאמר כי המבצעים שצומצמו הם בין היתר פעולות לחיסול מדענים בתכנית הגרעין של אירן וחבלות שנועדו לפגוע בבסיסים צבאיים של משמרות המהפכה. כמו כן, הופחתו פעולות איסוף המודיעין באירן, מחשש שיתגלו.

דיווחים קודמים: ישראל משתמשת בארגון טרור לחיסול מדענים באירן

בחודש שעבר אישרו גורמים בממשל האמריקאי כי סדרת פעולות ההתנקשות בשנים האחרונות, בה חוסלו מאז 2007 לפחות חמישה מדענים המעורבים בתוכנית הגרעין של אירן, נעשו על ידי ארגון הטרור המקומי "מוג'הדין חאלק", שמקבל מימון, אימונים ונשק משירותי המודיעין של ישראל. הדיווח הופיע בכתבה של רשת NBC בנושא בתוכנית "רוק סנטר" של בריאן וויליאמס. לפי הדיווח, בממשל אובמה מודעים למסע החיסולים הישראלי, אולם לא מעורבים בו באופן פעיל.

דברים דומים בעניין קשרי ישראל והמוג'הדין בהקשר לחיסול המדענים פורסמו בחודשים האחרונים על ידי הבלוגר היהודי-אמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, המרבה לסקר את החזית הישראלית-אירנית, וגם שלטונות אירן טענו בעבר טענות כאלו - אולם זו הייתה הפעם הראשונה שניתן לכך אישור מגורם נוסף. לאחר ההתנקשות האחרונה בשרשרת, במדען מוסטפא אחמדי רושאן בינואר האחרון, פורסמו מספר דיווחים כלליים יותר שקשרו בין החיסול לישראל, ובין היתר אף צוטטו במגזין "טיים" גורמים מערביים בכירים שטענו כי המוסד עומד מאחורי הפעולה.

בכתבת NBC התראיינו גם העיתונאי הישראלי רונן ברגמן, ומוחמד ג'וואד לריג'אני, עוזרו הקרוב של המנהיג האירני העליון, עלי חמינאי (ואחיו הבכור של יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני) - שפירט לגבי הידוע למשטר האירני על קשרי ישראל והמוג'אהדין. "מערכת היחסים מאוד מורכבת וקרובה", הסביר. "הישראלים משלמים להם, וכמה מפעילי הארגון מספקים לישראל מידע. ישראל מספקת גם תמיכה לוגיסטית".


עוד באותו נושא
"ישראל השתמשה בארגון טרור לחיסול מדענים באירן"
גורמי מודיעין מערביים: המוסד חיסל את המדען האירני
מי מחסל את מדעני הגרעין האירנים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully