וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי מודיעין מערביים: המוסד חיסל את המדען האירני

בריאיון למגזין "טיים" בירושלים, טענו הגורמים שחיסולו של מדען הגרעין בטהרן מהווה דוגמה נוספת לדרך הפעולה של המוסד באירן. גורם ישראלי רשמי: עוד אחד חוסל, "לא מצטער"

מי חיסל את מדען הגרעין האירני? בישראל, התגובה להתנקשות המסתורית ביום רביעי השבוע בטהרן נעה בין שתיקה ל"קריצה" והכחשה, ואילו בארצות הברית אף גינו את רציחתו של המדען. כעת, "גורמים מערביים בכירים" המתראיינים מירושלים, אומרים כי ישראל אחראית לחיסולו של המדען, וטוענים כי מדובר במדיניות סדירה של התנקשויות שעושה המוסד בשטח אירן. גורם ישראלי נוסף אף מתגאה בהצלחת הפעולה.

המקורות, ששוחחו עם המגזין האמריקני "טיים", בכתבה שפורסמה אמש (שבת), אמרו כי המדען, מוסטפא אחמדי רושאן, חוסל בטהרן באותה הדרך שבה חוסלו שלושה מדעני גרעין אחרים בשנים האחרונות, כשהיו בדרך מביתם לעבודה. גורם ישראלי רשמי ששוחח עם כתבי העיתון בירושלים, אף הוסיף: "כן, עוד אחד (חוסל). אני לא מצטער עליו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של רושאן. שלטים בעברית וקריאות נקם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח, חיסולו של רושאן דומה למבצעים דומים שביצע המוסד באירן בשנתיים האחרונות, והתאפשר באמצעות תשלום לסוכנים מקומיים ואימונים שנערכו להם. המטרות לחיסול, נטען, נקבעות לפי חשיבותן לתכנית הגרעין האירנית. הדיווח מגיע במקביל לדיווח ב"לה פיגרו" הצרפתי מיום רביעי, לפיו ישראל מנצלת את אזור הספר שנוצר בעירק עם נסיגת הכוחות האמריקניים, ומגייסת בו פליטים כדי לרגל אחר תכנית הגרעין של אירן ולחבל בה.

פרס: "אופנתי להגיד שכל דבר קשור לישראל וארה"ב"

אתמול, אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, שלא ידוע לו על קשר ישראלי לתקרית. בריאיון לרשת CNN בספרדית, הכחיש פרס כל קשר ישראלי לחיסול המדען, ואמר: "זה אופנתי להגיד שכל דבר רע באירן קשור לישראל, או לארצות הברית". גם בוושינגטון הכחישו בתוקף קשר לתקרית, בהודעות נפרדות של מחלקת המדינה ושל הבית הלבן. עם זאת, בכיר לשעבר במערכת הביטחון בישראל, שהתראיין בעילום שם ל"ניו יורק טיימס", אמר שלשום כי הוא "סבור שהקוקטייל המשלב דיפלומטיה, סנקציות ופעולות חשאיות עשוי להביא תוצאות. זו המדיניות הנכונה, כל עוד יש לנו זמן".

בטהרן, לעומת זאת, כבר טוענים שנחשפו ראיות על מעורבותה של מדינה זרה בהתנקשות: ארצות הברית. משרד החוץ האירני הגיש מכתב רשמי לשגרירות שווייץ בטהרן, המייצגת את האינטרסים של ארצות הברית באירן, ובו נאמר כי יש "ראיות מהימנות שמוכיחות כי ההתנקשות תוכננה, הובלה, ונתמכה על ידי CIA". עוד נכתב כי "המסמכים מראים כי פעילות הטרור הזו בוצעה במעורבות ישירה של אנשי סוכנות הביון".

(עדכון אחרון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully