וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אונס אכזרי ותקיפה בתל אביב, עימות ראשון בתולדות מצרים, שאול מופז משיב לביקורת נגדו, דו"ח סודי חושף את רשימת מדעני הגרעין ואלפים נקראו לבוא להפגין. כל כותרות השבת

העימות הראשון בתולדות מצרים – ולמעשה בתולדות העולם הערבי – נערך בליל שישי בין שני המועמדים המובילים במרוץ לנשיאות מצרים: מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא ואיש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח. בעימות, שארך יותר מארבע שעות, עלו לדיון נושאים רבים, בהם החוקה, ההלכה והמהפכה, אך גם סוגית היחסים עם ישראל.

בעוד ששני המועמדים הבהירו כי יבחנו מחדש את הסכם השלום עם ישראל, כינה אבו אל-פותוח את ישראל "אויבת אסטרטגית של מצרים". מוסא נשאל על ידי אבו אל-פותוח עצמו אם הוא רואה בישראל אויבת ובתגובה ענה: "איני רוצה להיגרר אחרי הגדרות שבאות מהרגש. בינינו לבין ישראל יש מחלוקות עצומות. רוב העם שלנו רואה בה אויבת ולא רוחש לה אמון. לנשיא יש אחריות לנהל את העניינים בחוכמה ולא לדחוף את המדינה לעימותים".

עמרו מוסא, מועמד לנשיאות מצרים, אפריל 2012. רויטרס
"יש בין מצרים לאירן איבה. יחד עם זאת, יש בעיות בינינו שניתן להתמודד איתן". מוסא/רויטרס

מופז עונה לביקורת בראיון מיוחד

יומיים אחרי השבעתו כשר וכמשנה לראש הממשלה בקואליציית הענק של 94 חברי כנסת, שאול מופז התפנה לסכם בראיון מיוחד לוואלה! חדשות את האירועים שעברו, את המהלכים שנעשו ואת האמירות שהושמעו. "אני לא חושב שיש פה איזושהי בעיה של אמינות", הוא אמר, "לא היתה לי בעיה כזאת בשום תפקיד וגם לא בתפקיד הזה". מופז טען כי "הדרך של קדימה להשפיע זה על ידי עיסוק בנושאי מהות שבלי קואליציה רחבה אי אפשר להגיע אליהם". לדבריו מדובר בארבעה נושאים: חלופה לחוק טל, שינוי שיטת הממשל, התהליך המדיני והנושא החברתי. "רק בשביל ההזדמנות לתיקון עיוות היסטורי-מוסרי (בנושא השוויון בנטל) שקיים בחברה הישראלית, היה צריך להצטרף לקואליציה", הוא מסביר.

הולך רגל נהרג בתאונת דרכים בצפון

בבוקר יום שישי נהרג הולך הרגל אסף ליברמן, בן 25 מכפר סאלד, וזוגתו שהלכה לצדו נפצעה קשה מפגיעת כלי רכב פרטי בצומת מחניים בצפון. הפצועה פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהיא סובלת מפגיעת ראש. נהג הרכב הפרטי, מסוג פיאט פונטו, נפצע באורח קשה, והוא פונה לבית החולים זיו בצפת על ידי צוות מד"א. מחקירת ראשונית של האירוע עולה כי בצומת סטה הנהג מנתיבו ימינה, עלה על אי תנועה, המפריד את היציאה מהקניון לכביש הראשי ופגע בעוצמה רבה בשני הצעירים, סטודנטים ממכללת תל חי, שעמדו על אי התנועה. מבדיקה ראשונית עולה כי הנהג בן ה-40 תושב קצרין סטה כתוצאה מבעייה בריאותית-רפואית.

מדובר בשני סטודנטים ממכללת תל חי. השניים הם מייסדי תחרות הטרמפים הראשונה בארץ, שמתקיימת זו השנה השנייה ברציפות, במטרה לעודד עצירת טרמפים בקרב סטודנטים. התחרות התחילה משעות הבוקר המוקדמות, כאשר נקודת הפתיחה הייתה בצומת מחניים, המנצחים בתחרות היו אמורים להגיע עד אילת. בשל התאונה הקטלנית התחרות הופסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

דו"ח חושף את רשימת מדעני הגרעין באירן

אירן מאיצה את בניית פצצת הגרעין שלה - כך קובע דו"ח חדש שפרסם ארגון האופוזיציה האירני "מוג'הדין חאלק" (צבא העם) אתמול, ימים ספורים לפני פתיחת סבב שיחות המוגדר כ"קריטי" בין נציגי המעצמות לאירן. בדו"ח נטען כי מרכז הפעילות לייצור הנשק הגרעיני, המואצת בזמן האחרון, הוא באתר בפרצ'ין - בסיס של צבא אירן, בו על פי נתוני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) בוצעו מספר ניסויים בתחום המוכר כ"קבוצת הנשק" – הרכבת הפצצה הגרעינית. אירן, מצדה, מסרבת בעקשנות מחשידה להיענות לדרישת סבא"א לאפשר לפקחיה לבקר באתר בפרצ'ין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתוך צילומי הלווין של האתר פרצ'ין בחודש אפריל/מערכת וואלה, צילום מסך

רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 דרגות

רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 דרגות בסולם ריכטר הורגשה ביום שישי בכל רחבי הארץ. מוקד הרעש היה בין ביירות וקפריסין. לא ידוע על נפגעים או על נזק, אך במרכז השליטה של המשטרה בצפון התקבלו למעלה מ-200 קריאות של אזרחים בעקבות רעידת האדמה. חלק מהאזרחים שהתקשרו עזבו בבהלה את בתיהם וניידות של המחוז הצפוני סיירו ביישובים השונים. עיקר הקריאות הגיעו מאזור צפת, עמק בית שאן, מגדל העמק, אזור הגליל המערבי ואזור חיפה. במוקד 100 בתל אביב התקבלו גם כן פניות רבות אך גם שם אין עדיין פרטים נוספים.

חשד לאונס בלב תל אביב

חשד לאונס ותקיפה בלב תל אביב: צעיר וצעירה אשר חזרו בלילה שבין שישי לשבת מבילוי לילי הותקפו בחניון מתחם גן העיר - סמוך לבניין העירייה - על ידי אדם שעקב אחריהם, אילץ אותם לקיים יחסי מין ואנס את הצעירה. מחקירה ראשונית עולה כי שני הצעירים - בן 18 ובת 17, היו בשירותים אשר בקומה מינוס 2 של חניון המתחם. החשוד ככל הנראה עקב אחריהם, היכה את שניהם, אילץ אותם באיומי סכין לקיים ביניהם יחסי מין ואז אנס את הצעירה לעיני חברה.

חשד לאונס בחניון גן העיר בתל אביב מאי 2012. דרור עינב
בן 18 ובת 17 שהו בשירותים בקומה מינוס 2, כאשר תקף אותם החשוד. חניון גן העיר, הבוקר/דרור עינב

משטרת תל אביב הגיע לזירה לאחר שאזרח שהיה באזור דיווח למוקד 100 כי שמע צעקות מכיוון השירותים בחניון. כוחות גדולים של תחנת לב תל אביב בפיקודו של סגן ניצב דני לוי הגיעו למקום והזעיקו את מגן דוד אדום. לאחר תשאול ראשוני פינה צוות מגן דוד אדום את הצעירים לבית החולים וולפסון שבחולון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully