וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות במצרים: מוסא סרב לכנות את ישראל "אויבת"

ניר יהב

11.5.2012 / 9:59

בעימות בחירות ראשון מסוגו בעולם הערבי שהתקיים בין המועמדים המובילים לנשיאות, מוסא ואבו אל-פותוח, עלתה גם שאלת היחס לישראל: "הנשיא אחראי לנהל את העניינים בחוכמה"

העימות הראשון בתולדות מצרים – ולמעשה בתולדות העולם הערבי – התקיים הלילה (שישי) בין שני המועמדים המובילים במרוץ לנשיאות מצרים: מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא ואיש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח. בעימות, שארך יותר מארבע שעות, עלו נושאים רבים, ביניהם החוקה, ההלכה והמהפכה, אך גם סוגית היחסים עם ישראל עלתה.

מודעות תעמולת בחירות בקהיר של שניים מהמועמדים לנשיאות מצרים, מוחמד מורסי, ועבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, מאי 2012. רויטרס
מוסא טען שהוא מתנגד למלחמה עם אירן. מודעות תעמולת בחירות בקהיר/רויטרס

בעוד ששני המועמדים הבהירו כי יבחנו מחדש את הסכם השלום עם ישראל, כינה אבו אל-פותוח את ישראל "אויבת אסטרטגית של מצרים". מוסא נשאל על ידי אבו אל-פותוח עצמו אם הוא רואה בישראל אויבת ובתגובה ענה: "איני רוצה להיגרר אחרי הגדרות שבאות מהרגש. בינינו לבין ישראל יש מחלוקות עצומות. רוב העם שלנו רואה בה אויבת ולא רוחש לה אמון. לנשיא יש אחריות לנהל את העניינים בחוכמה ולא לדחוף את המדינה לעימותים".

אבו אל-פותוח אמר עוד כי אין מבחינתו מניעה משיתוף פעולה עם אירן "בהתאם לאינטרסים המשותפים בין הצדדים". מוסא, שתקף פעמים רבות את אבו אל-פותוח בעימות בטענה שהוא מייצג את האיסלם הקיצוני כדוגמת הסלפים, ציין בהקשר האירני כי הוא מתנגד למלחמה עם אירן: "יש בין מצרים לאירן איבה. יחד עם זאת, יש בעיות בינינו שניתן להתמודד איתן, בין היתר האופן שבו היא רואה את המשבר בסוריה".

הבחירות לנשיאות מצרים ייערכו עוד שבועיים, ב-23-24 במאי. אם אף אחד מ-13 המועמדים לא ישיג רוב של 50 אחוז, ייערך בחודש יוני סיבוב שני בין שני המועמדים המובילים. לפי כל הסקרים, מי שמובילים במרוץ לנשיאות מצרים הם מוסא ואבו אל-פותוח. מוסא כיהן בעבר עשר שנים כשר החוץ תחת משטרו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. אבו אל-פותוח היה חבר בכיר באחים המוסלמים, אולם לאחר שהחליט להתמודד לנשיאות, סולק מהתנועה וכיום הוא מתמודד כמועמד עצמאי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully