וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: המועמד האיסלמי כבר מאיים ב"מהפכה חדשה"

ניר יהב

1.5.2012 / 17:56

מעודד מהתמיכה לה הוא זוכה מכל עבר - מהסלפים האיסלמיים הקיצוניים ועד "סמל המהפכה" החילוני - מבטיח אבו אל-פתוח כי אם יהיו זיופים, יפעל בעצמו להדחת הנשיא שייבחר

אחד המועמדים הבולטים המתמודדים על נשיאות מצרים, איש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, אמר היום (שלישי) כי אם הבחירות בחודש הבא יוכרעו באמצעות זיופים - הוא יוביל "מהפכה חדשה". אבו אל-פתוח - שזכה באחרונה לתמיכה חוצת-גבולות, בין היתר מהמפלגה הסלפית האיסלמית הקיצונית מחד, ומ"סמל המהפכה" החילוני, בכיר חברת "גוגל" ואיל רנים - אמר כי "אם קיים גוף או מוסד כלשהו שיהיה לו יד ורגל בזיוף הבחירות, אני עצמי אעמוד בראש מהפכה שנייה ואמיתית - עד לסילוק הנשיא שייבחר".

בנאום בחירות שנשא בעיר אלכסנדריה, הוסיף אבו אל-פתוח - הידוע בעמדותיו הרפורמיסטיות וסולק לפני כשנה מתנועת האחים המוסלמים לאחר שהתעקש להתמודד על הנשיאות בניגוד להחלטת התנועה דאז - כי הוא משוכנע שהצבא "יהיה נאמן לנשיא שייבחר". הוא שיבח את המהפכה, קבע כי "דמם של ההרוגים לא נשפך לשווא" והבטיח כי אם ייבחר לנשיא, "מצרים תהיה בתוך 20 שנה בין 20 המדינות החזקות בעולם".

סקר: עמרו מוסא מוביל עם 41%

אבו אל-פתוח נחשב לאחד המועמדים הבולטים, אולם בסקר שפורסם אתמול במדינה הוא מגיע רק למקום השני, עם 27% - ומפגר בפער ניכר אחרי המוביל - עמרו מוסא, לשעבר מזכ"ל הליגה הערבית ושר החוץ במשטרו של חוסני מובארק, הזוכה ל-41% תמיכה. חשוב לציין כי בסקרים אחרים זכה אבו אל-פתוח לתמיכה גדולה משל מוסא, אולם מכל הסקרים עולה כי שיעור גבוה מקרב הנשאלים עדיין מתלבט. מוסא, אגב, אמר בדברים שנשא אתמול כי הסכמי קמפ דייוויד מ-1979, שנחתמו לצד הסכם השלום בין ישראל למצרים ומבטיחים אוטונומיה לפלסטינים - "מתים". הוא חזר והבהיר, עם זאת, כי יכבד את הסכם השלום.

מזכ"ל הליגה הערבית והמתמודד המוביל על נשיאות מצרים, עמרו מוסא. רויטרס
"הסכמי קמפ דייוויד מתו". עמרו מוסא/רויטרס

אחת ההתפתחויות המעניינות ביותר במערכת הבחירות במצרים התרחשה אמש, עת הודיע ואיל רנים, בכיר חברת "גוגל" במזרח התיכון הנחשב לאחד ממובילי המהפכה לפני שנה, כי הוא תומך במועמדותו של אבו אל-פתוח. רנים הסביר את ההחלטה בכך שהמועמד האיסלמי מחפש הסכמה ואחדות, ובכוונתו ללכד את כל אזרחי מצרים. "החלום שלנו הוא לראות נשיא המאמין ביעדי המהפכה", הוסיף. רנים החל להתלוות לכינוסי הבחירות של אבו אל-פתוח, והיום היה איתו בכינוס באלכסנדריה. גם המפלגה הסלפית הקיצונית ומפלגת "אל-ווסט" - מפלגה איסלמית מתונה - הודיעו בימים האחרונים כי יתמכו באבו אל-פתוח.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

לקראת הבחירות במצרים - עוד כותרות:
למרות הפסילה - רה"מ לשעבר שפיק יוכל להתמודד
עומאר סלימאן דווקא לא יוכל
רשמית: אנשי מובארק לא יוכלו לרוץ לנשיאות
רבבות מפגינים בכיכר תחריר: "לא לשאריות המשטר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ואיל רנים, בכיר בגוגל ששוחרר מהכלא, נואם בפני ההמונים בכיכר תחריר. רויטרס
נותן את קולו למועמד האיסלמי. ואיל רנים בעצרת בימי המהפכה לפני שנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully