וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: אנשי מובארק לא יוכלו לרוץ לנשיאות מצרים

ניר יהב

24.4.2012 / 14:30

המועצה הצבאית העליונה במצרים אישרה את "חוק ההרחקה", המונע ממי שכיהן בתפקיד בכיר תחת הנשיא המודח מובארק בעשור האחרון להתמודד לנשיאות. "אין לנו אינטרס לסרב לחוקים"

המועצה הצבאית העליונה במצרים, השולטת במדינה מאז הדחתו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, לפני יותר משנה, אישרה רשמית חוק המונע מכל מי שמילא תפקיד בכיר בעשר השנים האחרונות במשטרו של מובארק מלהתמודד בבחירות לנשיאות – כך פורסם הבוקר (שלישי) בעיתון הממלכתי של מצרים "אל-אהראם". ועדת הבחירות המרכזית במצרים התכנסה לדיון דחוף כדי לדון ביישום החוק החדש, המכונה גם "חוק ההרחקה".

ראש המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים, פילדמרשל מוחמד חוסיין טנטאווי. רויטרס
המועצה החליטה לאשר את החוק כדי לא להביע תמיכה במועמד כלשהו, ולשמור על אובייקטיביות מלאה. יו"ר המועצה הצבאית העליונה טנטאווי/רויטרס

החוק קובע כי כל מי שכיהן בין 2001 ל-2011 כנשיא, סגן נשיא, ראש ממשלה או בכיר במפלגת השלטון – לא יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות. בהודעה מטעם המועצה הצבאית בעיתון, נכתב כי המועצה אישרה אמש את החוק החדש והודיעה על כך לפרלמנט המצרי. עוד נמסר בהודעה כי המועצה החליטה לאשר את החוק כדי לא להביע תמיכה במועמד כלשהו, ולשמור על אובייקטיביות מלאה. "אין לנו אינטרס לסרב לחוקים", הוסיפו במועצה.

שפיק: "נמלא אחר החוק אך נעתור נגדו"

הנפגע העיקרי מהחוק צפוי להיות ראש הממשלה לשעבר והמתמודד הנוכחי לנשיאות, אחמד שפיק. דוברו של שפיק אמר כי יש בחוק פגמים חוקתיים קשים והביע זעם על המועצה הצבאית שאישרה אותו. "לא ייתכן שהמועצה הצבאית העליונה, המגינה על רצונו של העם, מפקיעה ממיליוני אזרחים את זכותם לבחור את אחמד שפיק", אמר הדובר, אחמד סרחאן, לאתר חדשות מצרי, והוסיף כי אם שפיק יורחק מהתמודדות בבחירות לנשיאות - "נמלא אחר החוק אך נעתור נגדו".

"חוק ההרחקה" אושר לאחרונה בפרלמנט המצרי והובא לאישור המועצה הצבאית, זאת במטרה לפסול את מועמדותו של סגן הנשיא לשעבר עומאר סלימאן, שנפסל ללא קשר לחוק בשל היעדר כמות מספקת של חתימות, כמו גם את שפיק.

לאחר אישורו הסופי של החוק, המועמד שצפוי להרוויח מפסילתם של סלימאן ושפיק הוא מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, שצפוי למשוך אליו את תומכיהם של השניים. יחד עם זאת, רבים במצרים סבורים שגם את מוסא, שכיהן כשר החוץ במשטרו של מובארק, יש לפסול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully