וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הבחירות לנשיאות יידחו עד לניסוח חוקה

ניר יהב

16.4.2012 / 3:54

ראש המועצה הצבאית העליונה הודיע על ההחלטה לקיים את הבחירות רק לאחר גיבוש החוקה במלואה, ולא בסוף מאי כפי שתוכנן. עם זאת, עודנו מחויב להעברת השלטון לאזרחים בסוף יוני

המועצה הצבאית העליונה במצרים החליטה אמש (ראשון) כי לדחות את הבחירות לנשיאות המדינה, ולקיימן רק לאחר גיבוש חוקה. ראש המועצה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, אמר בפגישה עם ראשי מפלגות כי הבחירות ייערכו רק לאחר ניסוחה המלא של חוקה למדינה, והבהיר כי המועצה הצבאית דבקה בהחלטתה להעביר את השלטון לידיים אזרחיות ב-30 ביוני כפי שהודיעה בעבר. יחד עם זאת, לא מן הנמנע שהבחירות לנשיאות ייאלצו להידחות מהמועד שנקבע להן בסוף מאי למועד חדש שטרם נקבע.

איש מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, המתמודד לנשיאות, אמר בתגובה להודעתו של טנטאווי כי ההחלטה לסיים את ניסוחה של החוקה טרם הבחירות לנשיאות אין משמעה דחייה של הבחירות. מורסי עוד אמר כי מנהיגי המפלגות שנועדו עם טנטאווי, ויתר בכירי המועצה הצבאית, סיכמו להיפגש שוב ביום ראשון הבא, ולעדכן את המועצה בהסכמות שגיבשו בעניין ועדת החוקה החדשה שצפויה לקום.

בפגישה הוחלט גם לשנות את הרכב הוועדה לגיבוש חוקה חדשה למצרים. הרכב הוועדה, אשר מונתה לפני חודשיים, עורר ביקורת קשה בקרב המפלגות הליברליות והחילוניות, שטענו כי הוועדה נשלטת על ידי המפלגות האיסלמיות ובכך הן יכולות להשפיע על החוקה. המפלגות הציגו, אם כן, גמישות בפגישה עם המועצה הצבאית כשהביעו נכונות לשנות את הרכב הוועדה. הוועדה החדשה תורכב ככל הנראה מאישי ציבור ולא מחברי פרלמנט, והיא צפויה להגדיר בין השאר את סמכויותיו של הנשיא.

עם הקמת הוועדה, נמסר כי היא אמורה להגיש את הצעותיה לתיקון מספר סעיפים בחוקה, ובראשם הסעיפים 76 ו-77, העוסקים בזהות המועמד לנשיאות מצרים ובהגבלת כהונת הנשיא. על פי התיקון שיוצע, כל אזרח מצרי יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות. בנוסף צפויה הוועדה לבטל את סעיף 179 בחוקה הנוגע לסמכויות כוחות הביטחון לפעול נגד אזרחים, לעצור אותם ולמנוע מהם לעמוד למשפט הוגן. כבר עם הקמת הוועדה בפברואר, טענו במועצה הצבאית כי החוקה החדשה תגובש בתוך עשרה ימים, ומשאל עם על החוקה החדשה הייתה אמורה להתקיים כבר בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully