וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: האחים המוסלמים מריצים מועמד נוסף לנשיאות

ניר יהב

8.4.2012 / 10:30

התקשורת המצרית מדווחת שבמפלגה הסונית חוששים מפסילתו של סגן נשיא התנועה, וצפויים להציג מועמד חלופי. ביקורת על מועמדותו של סלימאן: "העם ידיח את גרורותיו של מובארק"

מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים במצרים צפויה להציג היום את מועמדותו של מנהיג המפלגה, ד"ר מוחמד מרסי, בבחירות לנשיאות מצרים למקרה שמועמדותו של סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים, חיירת שאטר, תיפסל - כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון המצרי "אל-אהראם". בעיתון "אל-יום א-סאבע" הוסבר כי מקורות מצריים טוענים שבאחים המוסלמים חוששים מהגשת עתירות נגד שאטר שיביאו בסופו של דבר להפלת מועמדותו על ידי ועדת הבחירות, ולכן הם מכינים מבעוד מועד מועמד "רזרבי".

החשש של האחים המוסלמים התגבר לאחר שאתמול הודיעה ועדת הבחירות המרכזית באופן רשמי כי אמו של המועמד הסלפי לנשיאות מצרים, חאזם אבו איסמעיל, מחזיקה באזרחות מצרית מאז שנת 2006 – דבר הנוגד את החוק, הקובע כי על המועמדים והוריהם להחזיק באזרחות מצרית בלבד. עד כה לא הודיעה ועדת הבחירות המרכזית על פסילתו של אבו איסמעיל, אולם היא צפויה לעשות זאת בימים הקרובים. אנשיו של אבו איסמעיל הביעו בימים האחרונים זעם על העיסוק סביב הנושא ואמרו כי המועצה הצבאית מחפשת דרכים לפסול את אבו איסמעיל.

ביקורות קשות על מועמדותו של עומאר סלימאן

בתוך כך, לאחר שהתלבט קשות ושינה את דעתו כמעט מדי יום, צפוי היום סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, להגיש את מסמכי מועמדותו לתפקיד הנשיא. ראש ממשלת מצרים לשעבר, אחמד שפיק, בירך על החלטתו של סלימאן להצטרף למרוץ לנשיאות, ואמר כי מדובר בחיזוק של "הזרם האזרחי". מועמד בולט נוסף, מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, סרב להגיב על החלטתו של סלימאן אך הזהיר מפני "הניסיונות לשדוד את המהפכה".

מועמד בולט נוסף, איש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, תקף קשות את סלימאן בטענה כי הוא אחד מבכירי המשטר הקודם שהופל במטרה שלא ישוב: "התמודדותו בבחירות לנשיאות של מי שניהל משא ומתן בשם רוצחיהם של מובילי המהפכה היא בבחינת השפלה של מי שהקריב את חייו למען המהפכה. מי שהדיח את ראש המשטר יפיל גם את יתר גרורותיו. הבוחרים הצליחו לסלקם מהפרלמנט, הם יוכלו לעשות זאת גם בבחירות לנשיאות".

חאזם אבו איסמעיל תקף אתמול אף הוא את סלימאן, שפיק ומוסא. במסיבת עיתונאים שקיים, אמר כי העם המצרי "מכיר היטב את ההיסטוריה שלהם". עוד טען כי "לא הגיוני שהעם המצרי יבחר אדם שעבד עם הנשיא המודח חוסני מובארק". היום בצהריים תיסגר רשימת המועמדים הסופית בבחירות לנשיאות מצרים. הבחירות עצמן אמורות להתקיים ב-24-25 במאי והן כבר מעוררות עניין רב ברחוב המצרי.

עוד בנושא
סלימאן שוב התחרט: "אתמודד על נשיאות מצרים"
הפעם זה סופי? עומאר סלימאן לא יתמודד לנשיאות

לפניות אל הכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully