וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נפסלה מועמדותו של עומר סלימאן לנשיאות

ניר יהב

15.4.2012 / 0:04

ועדת הבחירות פסלה את מועמדותם של עשרה מתמודדים בבחירות לנשיאות, ביניהם סגן הנשיא לשעבר, סגן מנהיג האחים המוסלמים ונציג הזרם הסלפי. "לא עמדו בקריטריונים המשפטיים"

טלטלה במצרים: ועדת הבחירות המרכזית פסלה אתמול (שבת) את מועמדותם של עשרה מתמודדים בבחירות לנשיאות, ביניהם סגן הנשיא לשעבר, עומאר סלימאן, סגן מנהיג האחים המוסלמים, חיירת שאטר, ונציג הזרם הסלפי, חאזם אבו איסמעיל. ועדת הבחירות הודיעה כי מועמדותם של המועמדים נפסלה משום שלא עמדו בקריטריונים המשפטיים להתמודדות על נשיאות המדינה.

הוועדה לא נקבה בשמות העשרה שנפסלו, אולם כלי תקשורת במצרים דיווחו על זהותם. לפי הדיווחים, עומאר סלימאן נפסל מלהתמודד בבחירות לנשיאות, שצפויות להיערך ב-24-25 במאי, משום שלא העביר אלף חתימות מאחד המחוזות במצרים, כפי שנדרש מכל מועמד. איש האחים המוסלמים נפסל משום שלא חלפו מספיק שנים מאז ישיבתו בכלא, ואילו אבו איסמעיל נפסל משום שאמו מחזיקה באזרחות אמריקאית.

סלימאן ושאטר נחשבו בעיני רבים כמועמדים מובילים לזכות בתפקיד נשיא מצרים הבא. סקר שפורסם אתמול אף העלה כי לו היו נערכות היום הבחירות לנשיאות מצרים, היה סלימאן זוכה ל-20% מסך הקולות. אחריו, בהפרש ניכר, נמצא איש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח עם 13 אחוזים. יחד עם זאת, 38 אחוז מהנשאלים אמרו כי טרם הכריעו למי להצביע.

הפרלמנט המצרי העביר השבוע חוק, שמטרתו לפגוע במועמדותו של סלימאן. החוק, האוסר על גורמים בכירים ששירתו תחת מובארק להתמודד בבחירות לנשיאות במדינה במשך עשר השנים הבאות, ייקבע סופית רק לאחר אישור של המועצה הצבאית השולטת במדינה. אם יעבור, החוק יחסום גם את מועמדותו של אחמד שפיק, שכיהן בעבר כראש ממשלת מובארק.

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully