וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר במצרים: עומר סלימאן מנצח בבחירות לנשיאות

ניר יהב

14.4.2012 / 19:35

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, סלימאן היה זוכה ל-20% מהקולות. אחריו - איש האחים המוסלמים לשעבר, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח. עם זאת, כ-40% טרם החליטו במי לבחור

לו הבחירות לנשיאות מצרים היו נערכות היום, סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, היה מנצח – כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (שבת) במדינה. מהסקר, שבוצע על ידי מרכז למחקרי דעת-קהל ופורסם בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", עולה כי סלימאן היה זוכה ל-20% מסך קולות הבוחרים. אחריו, בהפרש ניכר, נמצא איש האחים המוסלמים לשעבר, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, עם 13%.

אחרי סלימאן ואבו אל-פתוח, נמצאים המועמד הסלפי, חאזם אבו איסמעיל, עם 12% מהקולות, מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, עם 7%, סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים, חיירת שאטר, עם 3%, מועמד השמאל, חמדין סבאחי, עם 3%, ראש הממשלה לשעבר, אחמד שפיק, עם 2% וכל השאר לא עברו את אחוז החסימה. יחד עם זאת, 38% מהנשאלים אמרו כי טרם החליטו למי להצביע, כך שהתמונה עוד עשויה להשתנות.

מאות אלפים הפגינו נגד סלימאן

מועמדותו של סלימאן, אחד מבכירי המשטר הקודם ויד-ימינו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, מעוררת מחלוקת חריפה במצרים. מאות אלפים הפגינו אתמול בכיכר תחריר בקהיר נגד מועמדותו של סגן הנשיא וראש המודיעין לשעבר, בטענה שהוא אחד מראשי המשטר הקודם שהודח לפני כשנה במהפכה. הצעירים הרבים שגדשו את הכיכר נשאו שלטים שעליהם נכתב: "סלימאן וישראל – יד אחת" ואמרו כי אם סלימאן ייבחר לנשיאות, הוא יגן על ישראל.

סלימאן עצמו התראיין אתמול לעיתון המצרי "אל-אהראם", ותקף בחריפות את האחים המוסלמים. "האחים המוסלמים חטפו את המהפכה מצעירי מצרים", אמר. "הם היו מלאים בטינה ובשנאה רבות, ורק רצו להתנקם ולשרוף את המדינה. כפי שראינו, הם חמושים ומאומנים ברמה הגבוהה ביותר. הם הצליחו לשרוף תחנות משטרה".

הוא עוד אמר כי החליט בסופו של דבר להתמודד בבחירות לנשיאות לאחר שחש שהציבור דורש זאת ממנו, "בעיקר לאחר שהאחים המוסלמים הפרו את הבטחתם שלא להתמודד לתפקיד הנשיא". סלימאן הוסיף שהוא בטוח שהאחים המוסלמים רוצים "להשתלט על השלטון ולקבל לידיהם נשיא, ראש ממשלה ופרלמנט". לדבריו, מצב זה עלול להביא לכך שהאחים המוסלמים "יחדרו לכל מוסדות המדינה ובכך נהפוך למדינה דתית".

הפגנה בכיכר תחריר נגד מועמדותו לנשיאות מצרים של עומר סלימאן. אפריל, 2012. רויטרס
ההפגנה נגד סלימאן בכיכר תחריר, אתמול/רויטרס

סלימאן שינה את דעתו בנוגע להתמודדות בבחירות כמה פעמים בתקופה האחרונה. לאחר שהודיע כי ויתר רשמית על ההתמודדות, לפני שבוע הוא הודיע כי החליט בכל זאת להתמודד. יום לאחר הפגנה של מאות מתומכיו בקהיר, פרסם סלימאן הודעה לתומכיו: "הקריאה שהשמעתם היום היא פקודה לכל דבר - ואני חייל, שמעולם בחייו לא הפר פקודה. איני יכול אלא להיענות לקריאה, ולהצטרף למרוץ".

הפרלמנט המצרי העביר השבוע חוק, העשוי לפגוע במועמדותו של סלימאן. החוק, האוסר על גורמים בכירים ששירתו תחת מובארק להתמודד בבחירות לנשיאות במדינה במשך עשר השנים הבאות, ייקבע סופית רק לאחר אישור של המועצה הצבאית השולטת במדינה. אם יעבור, החוק יחסום גם את מועמדותו של אחמד שפיק, שכיהן בעבר כראש ממשלת מובארק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully