וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאר סלימאן מאשים: "האיסלמים מאיימים על חיי"

סגנו של מובארק לשעבר סיפר כי מיד עם הגשת מועמדותו לנשיאות אתמול, החל לקבל איומים, בין היתר מהאחים המוסלמים. דיווחים במצרים: מובארק חושש לגורלו אם ייבחר נשיא איסלמי

יום לאחר שהגיש רשמית את מועמדותו לנשיאות, עליה הכריז ביום שישי בתום התחבטויות ממושכות ולאחר ששינה את דעתו מספר פעמים, משיב היום (שני) עומאר סלימאן, לשעבר ראש המודיעין במצרים וסגנו של הנשיא המודח חוסני מובארק, לטענות נגדו - ומבהיר כי הוא אינו נתמך על ידי המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה בפועל מאז ההפיכה בשנה שעברה. כמו כן, מאשים סלימאן כי גורמים איסלמיים, בין היתר משורות "האחים המוסלמים", החלו מאז הגשת מועמדותו לאיים על חייו.

הלילה - בפעם ה-14: צינור הגז לישראל פוצץ בסיני

עומאר סלימאן מוקף בידי תומכיו כשהוא מגיע להגיש את מועמדותו לנשיאות מצרים, קהיר, 8 באפריל 2012. רויטרס
סלימאן מוקף בידי תומכיו, בבואו אתמול להגיש את מועמדותו לנשיאות/רויטרס

סלימאן בן ה-74 - שהיה אחד האישים הקרובים ביותר לישראל במשטר מובארק - הוכיח כי הוא עדיין מחזיק בעוצמה פוליטית לא מבוטלת, כשלקראת המועד האחרון לרישום, שחל אתמול, הוא ליקט בתוך יממה בלבד 72 אלף חתימות של אזרחים התומכים במועמדותו - הרבה יותר מה-30 אלף הנחוצות. סלימאן הוא אחד מ-22 מתמודדים שהגישו את מועמדותם.

מאז הגשת מועמדותו, היה נתון סלימאן למתקפה חריפה, מצד גורמים שונים המאשימים כי הוא עדיין קשור לשלטון הישן והמושחת, ולגנרלים המחזיקים כיום במושכות השלטון, עד לבחירות לנשיאות (שייערכו ב-23-24 במאי). מועמד האחים המוסלמים לנשיאות, חיירת שאטר, אף איים אתמול כי "אם סלימאן ייבחר - המהפכה תתחיל מחדש".

תומכי עומאר סלימאן מפגינים ומניפים את תמונותיו, בדרישה שישנה את דעתו ויתמודד בבחירות לנשיאות מצרים, קהיר, 6 באפריל 2012. רויטרס
ביום שישי הפגינו מאות מתומכיו של סולימאן בקהיר וקראו לו לשנות את דעתו ולהתמודד על הנשיאות - והוא נעתר לבסוף/רויטרס

היום פרסם העיתון המצרי "אל-אחבאר" ראיון עם סלימאן, בו השיב לטענות. "למועצה הצבאית אין קשר, לא חיובי ולא שלילי, להחלטתי להתמודד", הבהיר בראיון. "ואכן, ברגע שמועמדותי הוכרזה, קיבלתי, באמצעות הטלפון הנייד שלי ודרך אנשים הקרובים אליי, איומים על חיי והודעות בהן נאמר 'אנחנו ננקום בך'. הן הגיעו מחברים באחים המוסלמים ובקבוצות איסלמיות אחרות".

סלימאן שימש במשך עשרות שנים כיד ימינו של חוסני מובארק בעת שכיהן כנשיא. הוא כיהן כראש המודיעין המצרי, וניהל קשרים ענפים עם ראשי מדינות, ובכלל זה ההנהגה הישראלית. לאחר שההתקוממות החלה בינואר אשתקד, הודיע מובארק כי הוא ממנה את סלימאן לסגנו, ומעביר לו את סמכויותיו. הודעה זו לא סיפקה את המפגינים, ובסופו של דבר נאלצו השניים להתפטר.

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק מוכנס לעוד דיון במשפטו, 5 בינואר 2012. רויטרס
ממתין להכרעת הדין, ב-2 ביוני. מובארק מובא על אלונקה לאחד הדיונים במשפטו/רויטרס

בתוך כך, בכמה כלי תקשורת מצריים פורסמו היום דברים המיוחסים לכאורה למובארק עצמו, המאושפז בבית חולים וממתין להכרעת הדין במשפטו, שאמורה להימסר ב-2 ביוני. גורם רפואי שצוטט בתקשורת המצרית טען כי מובארק "חרד מאוד" מהאפשרות שמועמד איסלמי ינצח בבחירות, בין היתר מחשש לגורלו ולגורל בני משפחתו וילדיו. יש לציין כי ללא קשר לזהות המנצח בבחירות, אם יורשעו מובארק ושני בניו, עלאא וגמאל, בכל העבירות המיוחסות להם, בהן רצח ומגוון עבירות שחיתות - צפוי להם עונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully