וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-14: צינור הגז לישראל פוצץ בסיני

9.4.2012 / 8:28

הפיצוץ אירע בכניסה לאל-עריש ותושבי העיר סיפרו כי שמעו את קול הנפץ. אף גורם לא נטל אחריות למתקפה. צינור הגז הושבת מאז הפיצוץ ב-5 בפברואר

פיצוץ אירע הלילה (שני) בצינור המוביל גז ממצרים לישראל וירדן - כך הודיעו גורמי ביטחון במדינה. מדובר בפיצוץ ה-14 בצינור מאז החלו המהומות נגד נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק בשנה שעברה.

הפיצוץ אירע בכניסה לעיר אל-עריש בצפון סיני, ותושבי העיר סיפרו כי הם שמעו את הפיצוץ. אף גורם לא נטל אחריות למתקפה על הצינור. צינור הגז הושבת מאז הפיצוץ בו ב-5 בפברואר, וכחודש לאחר מכן אירע פיצוץ נוסף באזור.

בעקבות הפיצוצים שאירעו במסוף הגז בשנה האחרונה, הגבירה מערכת הביטחון המצרית את נוכחותה באזור ואף הציבה בו מצלמות אבטחה רבות.

לאחר הפיצוצים שהיו במסופים בסיני בחודש פברואר הקודם הופסקה הזרמת הגז למשך כמעט שלושה חודשים, וישראל נאלצה לרכוש גז מהשדה המתרוקן "מארי-B" שמול חופי אשקלון, ואף שקלה שימוש בסולר כדי לייצר חשמל תוך הימנעות מריקון מאגר הגז לגמרי.

בעקבות הפיצוצים: גז יועבר במכליות מיוחדות

לאור החבלות החוזרות ונשנות בצינור ופגיעתן באספקת הגז לישראל, הוחלט לייבא גז במכליות מיוחדות ולאחר מכן להעבירן לאוניות שימירו את הגז הנוזלי לגז שניתן להשתמש בו. התהליך יתבצע במסוף צף שיוצב מול חופי חדרה.

לפני כחודשיים, סיכמו חברת החשמל וחברת נתיבי גז את ההסדרים הביטחוניים שיאפשרו את הזנקת המיזם לקליטת הגז הנוזלי. ואילו צה"ל ומשרד הביטחון התבקשו לאבטח את המסלול שבו יעברו המכליות ואת המסוף, ובנוסף להגן עליהן מהאוויר. במסגרת ההיערכות למיזם, הוחלט כי חיל הים ישמש מנחה מקצועי בכל הקשור לסידורי הביטחון של המתקן ולהפעלתו. במערכת הביטחון חששו כי המסוף עלול להפוך יעד לפיגועים מצד ארגוני טרור, והגדירו אותו מתקן חיוני ואסטרטגי. בחיל אמרו כי תחזוק האוניה הממירה - המכונה "מגזזת", שתעגון רוב השנה במרחק לא רב מהחוף - יוצרת אתגר ביטחוני מורכב.

עוד בנושא
בפעם ה-13 בתוך שנה: פוצץ צינור הגז ממצרים לישראל
נמאס מהמצרים: צה"ל יאבטח מיזם גז חלופי מול חדרה
מחיר הפגיעה בצינור הגז ממצרים: 10 מיליון שקלים ביום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully