וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הפגיעה בצינור הגז ממצרים: 10 מיליון שקלים ביום

2.10.2011 / 16:17

על פי נתוני משרד התשתיות,בעקבות אי הזרמת גז טבעי ממצרים, נרשם זינוק בצריכת הסולר היקר פי 6. השר לנדאו: "הנתונים מחדדים את הצורך של ישראל להבטיח את עצמאותה האנרגטית"

בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2011 גדלה צריכת הסולר לייצור חשמל ב-103% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. הסיבה העיקרית לגידול היא הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל - כך עולה מנתונים שמפרסם היום משרד התשתיות הלאומיות. במהלך שנת 2011 התרחשו שתי הפסקות בהזרמת הגז הטבעי בקו ההולכה ממצרים לישראל ובמהלך חודש יולי אירעו שתי חבלות נוספות בקו ואספקת הגז הופסקה לחלוטין.

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו אמר בתגובה לדו"ח כי "הנתונים מחדדים את הצורך של ישראל להבטיח את עצמאותה האנרגטית. עלינו לסמוך בראש ובראשונה על עצמנו. הקמת המצוף הימי לקליטת גז נוזלי, זירוז הקמת מערכת הולכת הגז מהים ליבשה וקידום נמרץ של ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות - יאפשרו את הביטחון האנרגטי הדרוש לפיתוח המשק הישראלי".

שימוש בסולר לייצור חשמל במקום גז טבעי גורר עלות עודפת של כ-4,250 שקל לכל טונה סולר מכיוון שעלות הסולר נעה סביב 125 שקל ל-MMBTU (יחידות אנרגיה) בעוד עלות גז טבעי נעה סביב 20 שקל ל-MMBTU. בחודשים יולי-אוגוסט 2011 עלות ייצור החשמל היתה יקרה בכ-600 מיליון שקל לעומת חודשי הקיץ אשתקד בשל צריכה עודפת של כ-142 אלף טונה סולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully