וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם הערבי: עימות בין מועמדים לנשיאות

ניר יהב

10.5.2012 / 15:32

שני המועמדים המובילים לנשיאות מצרים - עמרו מוסא ועבד אל-מונעם אבו אל-פותוח - יתייצבו הערב מול שתי מנחות וישיבו לשאלות. "זה יסייע מאוד לרבים שעדיין מתלבטים ביניהם"

חגיגה לדמוקרטיה: לראשונה בתולדות מצרים - ולמעשה בתולדות העולם הערבי כולו - ייערך הערב (חמישי) עימות טלוויזיוני בין שני המועמדים המובילים לנשיאות מצרים, מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, ואיש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח. העימות ישודר בשני ערוצי טלוויזיה מרכזיים במדינה, וינחו אותו העיתונאיות יוסרי פודה ומונא שאדלי.

13 מועמדים אמנם יתמודדו על נשיאות מצרים בבחירות שייערכו ב-22-23 בחודש, אולם לפי כל הסקרים, מוסא ואבו אל-פותוח הם השניים המובילים, שצפויים לעלות לסיבוב שני שייערך שבועיים לאחר מכן. לפי כלי התקשורת במצרים, זו הסיבה שבגללה רק שניהם יתעמתו הערב ראש בראש.

מודעות תעמולת בחירות בקהיר של שניים מהמועמדים לנשיאות מצרים, מוחמד מורסי, ועבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, מאי 2012. רויטרס
מודעות תעמולה של אבו אל-פותוח/רויטרס

בחלקו הראשון של העימות יישאלו השניים שאלות בנושאי סמכויות הנשיא וחוקה, ובחלקו השני יישאלו על משפט, ביטחון וסוגיות אחרות. לכל אחד מהם יוקצבו שתי דקות להשיב על כל אחת מהשאלות, ולאחר מכן תינתן למועמד היריב הזדמנות להגיב בקצרה. כמו כן, תינתן לכל מועמד הזדמנות להציג שתי שאלות ליריבו - אחת בסיום כל חלק בעימות.

אבו אל-פותוח צפוי לשוב ולתקוף הערב את מוסא, שכיהן במשך עשר שנים כשר חוץ במשטרו של חוסני מובארק, ולטעון כי הוא חלק בלתי נפרד מהמשטר המודח של הנשיא לשעבר. מוסא, מנגד, צפוי להטיח באבו אל-פותוח כי הוא חסר ניסיון בניהול ענייני המדינה.

"הציבור ממתין לעימות בקוצר רוח"

"מוסא ואבו אל-פותוח הם המועמדים הבולטים ביותר", הסביר היום לוואלה! חדשות גורם מצרים, "ולפיכך, כשכמה ערוצי לווין מצריים חשבו להפיק יחד את העימותים הטלוויזיונים, הם בחרו לפתוח עם השניים האלה. התכנית הזאת הייתה אמורה להיות משודרת כבר בשבוע שעבר, אך נדחתה בגלל אירועי האלימות בקהיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
13 המועמדים בבחירות לנשיאות מצרים, אפריל 2012. רויטרס
לא כולם יזכו להשתתף בעימות: 13 המועמדים לנשיאות מצרים. בשורה העליונה, מימין: אחמד שפיק, הישאם אל-בסטאוויסי, מוחמד פווזי עיסא, עבדאללה אל-אשעל, מחמוד חוסאם, מוחמד סלים אל-עווא; בשורה התחתונה, מימין: מוחמד מורסי, עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח, עמרו מוסא, חמדין סבאחי, עבד אל-עז אל-חרירי, חוסאם חייראללה, חאלד עלי/רויטרס

אותו גורם מוסיף כי ייתכן שעוד מועמדים ישתתפו בעימותים נוספים שיתקיימו בימים הקרובים, אך כנראה שבשל הזמן האוזל, ההפקה החליטה לצמצם את מספר המשתתפים - מה גם שהקלפיות בחו"ל ייפתחו להצבעת המצרים כבר בעוד יומיים. "רוב הציבור המצרי ממתין בקוצר רוח ובהתרגשות לעימות הערב, כי עדיין יש הרבה אנשים שמתלבטים בין השניים האלה", הוא אומר. "אני חושב שהעימות הערב יתרום הרבה לאלה שמתלבטים".

בתוך כך, בבחירות-דמה שנערכו היום באוניברסיטת קהיר, ניצח אבו אל-פותוח עם תמיכה של 50.9% מהסטודנטים (לו היה זוכה לשיעור תמיכה כזה בבחירות עצמן, היה מוכרז כמנצח כבר בסיבוב הראשון). אחריו הגיע במפתיע המועמד הנאצריסטי, חמדין סבאחי, עם 17.9%, אחריו מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, עם 5.5%, ואילו מוסא רק במקום הרביעי עם 5.3%. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שבסקרי דעת קהל כלליים שנערכו בימים האחרונים מגיע לרוב מוסא למקום הראשון, כשאחריו אבו אל-פותוח.

הבחירות המצרים - לקריאה נוספת:
מדינאי נגד איסלמי: מרוץ דו-ראשי לנשיאות מצרים
המועמד האיסלמי כבר מאיים ב"מהפכה חדשה"
רשמית: אנשי מובארק לא יוכלו להתמודד

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully