וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 20 הרוגים במצרים; "ידי המועצה זוהמו בדם"

ניר יהב

2.5.2012 / 18:26

במהלך יום הדמים בקהיר נפצעו גם 150 בני אדם. העימותים התלקחו בין כנופיות ומפגינים שקראו למועצה הצבאית העליונה להתפטר. מספר מועמדים לנשיאות הודיעו על הקפאת הקמפיין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

מניין ההרוגים בעימותים שפרצו בסמוך למשרד ההגנה בקהיר עלה ל-20 – כך טענו הערב (רביעי) גורמי רפואה בעיר. רשת אל-ערביה דיווחה אף היא על 20 הרוגים באירועים. עם זאת, שרת שיתוף הפעולה הבינלאומי, פאיזה אבו אל-נג'א, טענה כי בישיבת חירום של הממשלה דווח להם כי שישה בני אדם בלבד נהרגו. כוחות רבים של צבא מצרים הגיעו למקום כדי לחצוץ בין הניצים. על פי הדיווחים, בשעות אחר הצהריים נרגעו הרוחות במקום והושג שקט.

העימותים, שפרצו בין כנופיות בריונים לבין מפגינים נגד המועצה הצבאית העליונה וממשלת מצרים, אירעו בסמוך לאזור "עבאסיה" בעיר וכתוצאה מהם נפצעו גם כ-150 בני אדם, 25 מתוכם באורח קשה. מפלגות פוליטיות רבות ומועמדים לנשיאות האשימו את המועצה הצבאית העליונה באירועים וקראו לממשלת מצרים להתפטר. בנוסף, קראו תנועות פוליטיות רבות לציבור המצרי להשתתף בהפגנת ענק נגד המועצה הצבאית שתיערך ביום שישי בקהיר.

20 הרוגים בעימותים מול משרד ההגנה במצרים. רויטרס
"להשתתף בהפגנת ענק נגד המועצה הצבאית". קהיר, היום/רויטרס

"התאחדות צעירי המהפכה" קראה למועצה הצבאית לסיים את תפקידה משום ש"ברור לכולם שהיא מעורבת בפשעים שנעשו בעבאסיה". דובר ההתאחדות, עמרו חאמד, אמר כי אותם בריונים שהיכו את המפגינים שהיו במקום היו "חמושים ומאומנים" וכי הם פעלו בשיתוף פעולה עם המועצה הצבאית נגד המפגינים. "לאחר שידיה של המועצה זוהמו בדם השהידים, אין לה ברירה אלא לסיים את תפקידה". במקביל הודיעו מספר מועמדים לנשיאות, ביניהם עבד אל-מונעם אבו אל-פותוח ומוחמד מורסי, על השעיית הקמפיין שלהם לאור האירועים האלימים.

בתוך כך, המועצה הצבאית העליונה מנסה להרגיע את הרוחות. הרמטכ"ל המצרי, סאמי ענאן, המכהן גם כסגן ראש המועצה הצבאית, נפגש היום עם ראשי המפלגות הפוליטיות במצרים והבהיר להם כי המועצה "ממתינה בציפייה דרוכה" לבחירות לנשיאות, הצפויות להיערך ב-23-24 במאי, וכי בכוונתה להעביר את השלטון לידיו של מי שינצח בבחירות. "אם יש כוונה להתעמת עם המועצה הצבאית, אין בכוונתנו להתעמת עם המפגינים. לא נעשה שימוש באלימות נגד מפגינים", אמר ענאן.

עוד בנושא
11 נהרגו בקהיר, המועמדים האיסלמים השעו הקמפיין
מצרים: המועמד האיסלמי כבר מאיים ב"מהפכה חדשה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully