וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 נהרגו בקהיר, המועמדים האיסלמים השעו הקמפיין

ניר יהב

2.5.2012 / 14:07

המתח לקראת הבחירות בשיאו: מול משרד ההגנה בבירת מצרים נמשכות הפגנות המחאה השונות, והיום התעמתו המפגינים נגד הממשלה עם "כנופיית בריונים" - שהשיבו בירי ובקבוקי תבערה

רויטרס

לפחות 11 מפגינים נהרגו בעימותים שפרצו הבוקר (רביעי) ונמשכים גם בשעות הצהריים סמוך למשרד ההגנה בקהיר - כך דיווחו (רביעי) גורמי רפואה במצרים. בימים האחרונים התקיימו במקום כמה הפגנות של אזרחים, שמחו על פסילתו של המועמד הסלפי לנשיאות, חאזם אבו איסמעיל, אליהם הצטרפו מפגינים נגד המועצה הצבאית ונגד ממשלת מצרים. גורמים מצריים דיווחו כי המפגינים התעמתו עם חמושים המשתייכים ל"כנופיות בריונים". לפי הדיווח, אותם "בריונים" ירו לעבר המפגינים והשליכו לעברם בקבוקי תבערה, וכתוצאה מכך נהרגו המפגינים. צבא מצרים הודיע כי הוא שולח כוחות לעיר הביאה כדי להשתלט על המהומות.

רופא בבית חולים מאולתר שהוקם במקום סיפר כי בעימותים נפצעו גם 50 בני אדם, אחד מהם במצב קשה לאחר שנורה בראשו. לדבריו, מאז שהחלו ההפגנות האלימות במקום לפני ארבעה ימים, נפצעו בסך הכל 150 בני אדם. אתמול הצטרפו אלפי אזרחים המפגינים נגד המועצה הצבאית העליונה למאות המפגינים במשרד ההגנה, המוחים על פסילתו של אבו איסמעיל, וקראו קריאות נגד השלטון הצבאי. לפי כמה דיווחים, הבריונים מנעו את העברתם של הפצועים לבתי החולים.

בעקבות המהומות, הודיע אחד המועמדים המובילים לנשיאות, עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח, כי הוא משעה את קמפיין הבחירות שלו לאות מחאה. בציוץ בטוויטר כתב אבו אל-פתוח כי על המדינה חלה חובה לשמור על ההפגנות שיישארו בלתי-אלימות. הוא הביע זעם על אירועי האלימות וקרא לפרלמנט "להעיר את שר הפנים על מנת שימלא את תפקידו ויגן על המפגינים".

גם מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי הודיע כי הוא משעה את קמפיין הבחירות שלו. מורסי ומפלגתו, "החירות והצדק", הודיעו כי במחאה על האירועים האלימים, יחרימו את הפגישה הצפויה להתקיים היום בין ראשי המפלגות לבין ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי - במחאה על מה שהגדירו "מאמצי הצבא למנוע את העברת השלטון המסודרת לאזרחים, שאמורה לקרות עד ה-1 ביולי".

הפגישה היום עם טנטאווי אמורה לעסוק בדרכים למציאת פתרון מוסכם לאופן ניסוח החוקה, וכן לדון במשבר בין ממשלת מצרים לפרלמנט, ששיאו בהחלטת יו"ר הבית, סעד כתאתני, להשעות את דיוני הפרלמנט. על רקע זה, כבר קרא מורסי לממשלה להתפטר. ראשי מפלגות אחרות, עם זאת, סבורים כי יש לאפשר לממשלה להמשיך בפעילותה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

התפתחויות אחרונות בפוליטיקה המצרית:
המועמד האיסלמי כבר מאיים ב"מהפכה חדשה"
למרות הפסילה - רה"מ לשעבר שפיק יוכל להתמודד
עומאר סלימאן דווקא לא יוכל
לפני שבוע: רבבות מפגינים קראו "לא לשאריות המשטר"

עדכון ראשון: 11:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully