וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מתנער מהשחיתות: פורש מראשות מפלגתו

24.4.2012 / 18:20

שבועיים לפני השבעתו, הסביר ראש ממשלת רוסיה כי כנשיא, יהיה עליו להיות "דמות מאחדת" המנותקת מהמפלגות. הוא המליץ על מדבדב כמחליפו בתפקיד יו"ר "מפלגת הגנבים והרמאים"

רויטרס

ראש ממשלת רוסיה והנשיא הנבחר שלה, ולדימיר פוטין, הכריז היום (שלישי) על התפטרותו מתפקידו כיו"ר מפלגת השלטון, "רוסיה המאוחדת", במהלך שנתפש כניסיון להרחיק את עצמו מהזיופים בבחירות בהם הואשמה המפלגה, ולהגן על שיעור התמיכה הגבוה בו עצמו, להבדיל מהשפל בתמיכה במפלגה, המכונה בפי האופוזיציה "מפלגת הגנבים והרמאים". יש לציין כי גם בחירתו של פוטין עצמו ברוב של 64% מיוחסת בידי רבים לזיופים, ואף הוא עצמו הודה באחרונה כי "היו אי סדרים" בהצבעה.

"בהתאם לנוהג הפוליטי המקובל כאן, הנשיא נמצא מעל המפלגות", הסביר פוטין בכינוס של מנהיגות המפלגה. "נשיה המדינה צריך להיות דמות מאחדת עבור כל הכוחות הפוליטיים במדינה".

ולדימיר פוטין לצד דמיטרי מדבדב במסדרון הקרמלין, 24 באפריל 2012. רויטרס
המהלך יתברר כחיבוק דוב עבור נושא הכלים הנאמן? פוטין ומדבדב, היום בקרמלין/רויטרס

פוטין בן ה-59, שיושבע לכהונתו השלישית כנשיא ב-7 במאי, לאחר חמש שנות הפסקה, המליץ למפלגה לבחור בחודש הבא את הנשיא המכהן וראש הממשלה המיועד, דמיטרי מדבדב, ש"חימם את כסאו" בלשכת הנשיא בחמש השנים האחרונות, ליורשו בתפקיד המפלגתי: "היות שדמיטרי אנטולייביץ' הוביל את המפלגה בבחירות ל'דומה' (הפרלמנט) בדצמבר, והיות שבכוונתי להמליץ עליו לתפקיד ראש הממשלה, אני מאמין שיהיה נכון שהוא יוביל גם את המפלגה".

המהלך הזה עשוי להתברר כחיבוק דוב עבור מדבדב, שהפופולריות שלו צונחת בהתמדה מאז הכריז בספטמבר האחרון כי יוותר על התמודדות על משרת הנשיא, ויפנה את מקומו לחזרתו של פוטין. יותר מכך - מדבדב גם סובל מתמיכה פוחתת בתוך שורות המפלגה, שם מאשימים אותו בתוצאות החלשות יחסית של המפלגה בבחירות לפרלמנט (רק מעט יותר מ-50% ואובדן הרוב המוחלט של 60% בו החזיקה לפני הבחירות), ותופשים אותו כ"ליברלי" מדי.

לקריאה נוספת:
בחודש שעבר: מאות מפגינים במוסקבה קראו ל"רוסיה בלי פוטין"
לאחר הבחירות: פוטין מתכוון לבקר בקרוב בישראל
בכסף, בהסעות, בקווקז: כך סידרו לפוטין 64%
עלילות פוטין והטיגריסית הגדולה: האמת נחשפת
"רוסיה מפתחת נשק שיהפוך את האויב לזומבי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully