וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הכריז: "אתמודד מחדש על נשיאות רוסיה"

ראש ממשלת רוסיה, שנאלץ לעזוב את תפקידו כנשיא לפני כשלוש שנים בשל מגבלות על תקופת כהונתו, הבהיר כי יתמודד שוב בבחירות ב-2012. הנשיא הנוכחי, מדבדב, הביע תמיכה מלאה

ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע היום (שבת) רשמית על כוונתו להתמודד במרוץ לנשיאות ב-2012, והביע ביטחון מלא כי ישוב למשרה ממנה נפרד לפני כשלוש שנים. במקביל להודעתו על הכוונה להתמודד בבחירות, הצהיר פוטין כי אם ייבחר, הנשיא הנוכחי דימיטרי מדבדב יכהן כראש הממשלה. מדבדב, מצידו, הביע תמיכה בכוונתו של פוטין להתמודד לנשיאות ואמר כי יעמוד מנגד לאחר קדנציה אחת כנשיא.

פוטין ומדבדב יצאו לדוג. AP
ימשיכו לעמוד זה לצד זה. מדבדב/AP

כזכור, פוטין נאלץ לעזוב את תפקידו בשל מגבלות על תקופת הכהונה, לאחר ששימש כנשיא רוסיה בין השנים 2000-2008. עם זאת, גם במהלך כהונתו כראש הממשלה, נדמה היה שפוטין עדיין מחזיק במושכות ושמדבדב הוא בסך הכל בובת החוטים שלו. הודעתו של מדבדב כי לא יתמודד על קנדציה נוספת כנשיא, מבטיחה כמעט באופן ברור את ניצחונו של פוטין בהתמודדות, שתיערך בחודש מרץ. זאת לאור העובדה שמפלגת "רוסיה המאוחדת", אותה ייסד פוטין, זוכה לתמיכה בלתי מעורערת במדינה.

"מחיאות הכפיים הללו חוסכות ממני את הצורך להסביר אילו ניסיון וסמכות יש לוולדימיר פוטין", אמר מדבדב בכנס של המפלגה לאחר הודעתו של פוטין. הוא ירד מדוכן הנואמים ונעמד לצדו של פוטין, כששניהם ממחויכים, לאור תשואות הקהל.

בהודעה שיצאה היום מהבית הלבן בעקבות הדברים נאמר כי ארצות הברית תמשיך בתהליך לחיזוק הקשרים עם רוסיה, ללא קשר לזהות הנשיא הרוסי הבא.

ולדימיר פוטין והפנס בעין. רויטרס
רוצה לשוב לתפקיד אותו נאלץ לעזוב לפני כשלוש שנים. פוטין/רויטרס

בסוף חודש אוגוסט הודיע מדבדב כי הבחירות לפרלמנט ברוסיה ייערכו ב-4 בדצמבר, בחירות שיהוו את הבסיס לבחירות לנשיאות שייערכו במהלך חודש מרץ. במקביל, האשים פוטין את מפלגות האופוזיציה במכירת מושבים בפרלמנט הרוסי לקראת הבחירות הפרלמנטריות. ההאשמות מגיעות בתגובה לביקורת מפלגות האופוזיציה על הצעת חוק להאצת התחרות הפוליטית באמצעות עריכת פריימריז מחייב לכל המפלגות טרם הבחירות לפרלמנט.

עוד על נשיא רוסיה וראש ממשלתה:
צפו: פוטין מתפשט אצל הרופא לבדיקה רפואית
צולל אל הנשיאות: פוטין בכותרות - והפעם במעמקים
מדבדב: רוצה עוד כהונה, אך לא אתמודד מול פוטין
כל הדרכים מובילות לקרמלין: פוטין בדרך חזרה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully