וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הבחירות: פוטין מתכוון לבקר בקרוב בישראל

טל שלו

27.3.2012 / 9:42

גורם מדיני אישר כי הגיעו למשרד החוץ פניות על כוונתו של נשיא רוסיה הנבחר לבקר בישראל. עם זאת, ציינו בירושלים כי כל עוד פוטין לא נכנס לתפקידו, הביקור לא יוכרז רשמית

משרד החוץ קיבל פניות המעידות על כוונתו של נשיא רוסיה הנבחר, ולדימר פוטין, לבקר בישראל - כך אמר הבוקר (שלישי) גורם מדיני בשיחה עם וואלה! חדשות. הגורם ציין כי כל עוד פוטין לא נכנס לתפקידו, הביקור לא יוכרז רשמית ולא יחלו מגעים לארגונו.

הבוקר פרסם עיתון "הארץ" את דבר הביקור המתוכנן לחודשים הקרובים. לפי הדיווח, בשבועות האחרונים הגיעו למשרד החוץ כמה קריאות מבכירים רוסיים בהם הובע רצונו של פוטין לבוא לישראל - בין היתר, של שגריר רוסיה בישראל סרגיי יקובלב וסגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב.

פוטין כבר היה אמור לבקר בישראל בינואר 2011, אך ביקורו בוטל אז בעקבות שביתת עובדי משרד החוץ. לפני שבועיים התקשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפוטין ובירך אותו על ניצחונו בבחירות לנשיאות. בהודעה שפרסמה אז לשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הזמין את פוטין לביקור בישראל ואף קיבל ממנו הזמנה למוסקבה.

פוטין זכה בבחירות, מתנגדיו טענו שהיו זיופים

בבחירות שהתקיימו בתחילת החודש ברוסיה זכה פוטין ברוב של כמעט שני שלישים מקולות המצביעים, ונבחר לכהונה שלישית כנשיא. הוא יחליף בתפקיד את הנשיא המכהן, דמיטרי מדבדב, וצפוי למנות אותו לראש הממשלה תחתיו. יריבו הקומוניסט של פוטין, גנדי זיוגנוב, קיבל 18% בלבד מן הקולות.

הבחירות התקיימו בצל ההפגנות נגד הבחירות לדומא (הפרלמנט הרוסי) שהתקיימו בחודש דצמבר של השנה שעברה, שהמוני רוסים טוענים שחלו בהן זיופים משמעותיים. גם לאחר הבחירות לנשיאות יצאו המונים לרחובות כדי להפגין נגד פוטין. בהפגנה לפני כשלושה שבועות בכיכר פושקין הסמוכה לקרמלין, קראו כ-20,000 פעילי אופוזיציה - שלא נרתעו מהשלג ומהקור המקפיא - לקיים בחירות חוזרות "הוגנות וחופשיות" לפרלמנט ולנשיאות, לנוכח העדויות הרבות להטיית תוצאות בהיקף נרחב.

לקריאה נוספת
מאות מפגינים במוסקבה קראו ל"רוסיה בלי פוטין"
1,000 נעצרו, אך המחאה ברוסיה תימשך: "שדדו אותנו"
לראשונה, פוטין מודה: "היו אי-סדרים בבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully