וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים במוסקבה קראו ל"רוסיה בלי פוטין"

במחאה על סרט ששודר ברשת NTV ביום חמישי, יצאו כ-500 בני אדם לרחובות הבירה ומחו על הצגת מפגיני האופוזיציה במדינה כסוכנים של ארה"ב ועל "ההוכחות" כי המערב מימן ההפגנות

משטרת רוסיה עצרה אתמול (ראשון) בבירה מוסקבה עשרות פעילי אופוזיציה שהפגינו מחוץ לבניין רשת הטלוויזיה NTV, המזוהה עם הקרמלין, במחאה על סרט תיעודי ששידרה הרשת ביום חמישי האחרון, בו מתוארים מפגיני האופוזיציה במדינה כסוכנים של ארצות הברית.

בין העצורים בהפגנה, שכללה כ-500 משתתפים, גם סרגיי אודלטסוב, מנהיג אופוזיציה בולט שכבר נעצר פעמיים בחודש האחרון, בין היתר בהפגנות לאחר הבחירות לנשיאות. מאות המפגינים קראו "בושה ל-NTV" ו"רוסיה בלי פוטין", במאה על הסרט ששודר ביום חמישי האחרון תחת הכותרת "אנטומיה של מחאה".

מפגין רוסי נעצר במוסקבה. רויטרס, רויטרס
500 קראו "בושה ל-NTV". מפגין רוסי נעצר אתמול במהלך ההפגנה מול בניין אוסטניקו/רויטרס, רויטרס

המפגינים מחוץ לבניין אוסטניקו מחו על כך שביום חמישי נחשפו, כביכול, הוכחות לכך שמפגינים נגד פוטין במוסקבה, בחורף האחרון, קיבלו מימון מהמערב עבור הבעת מחאתם. כדי להביע את עלבונם ודחיית הטענות שהוצגו בסרט, קראו המפגינים להחרים את הערוץ הנמצא בבעלות חברת הגז הממשלית "גזפרום", שבחסות פוטין עצמו - השתלטה עליו בשנת 2000.

מאז עלה לשלטון בשנת 1999, שולט פוטין בערוצי הטלוויזיה ברוסיה כפי שהוא שולט בשרותי הביטחון במדינה. האיש שכה אוהב להפגין את כוחו - ובשנים האחרונות צולם רכוב על סוס ללא חולצה ומשתתף בתחרויות היאבקות - עושה זאת גם דרך ערוצי הטלוויזיה, בהם שודרו לאחרונה סרטים דוקומנטריים המציגים את הנשיא החדש-ישן כמושיעה של האומה הרוסית, כאשר באחד הסרטים אף הוצגה המדינה ככנועה ומושפלת בתקופת כהונתו של בוריס ילצין.

עוד בנושא
עלילות פוטין והטיגריסית הגדולה: האמת נחשפת
למרות המתיחות: אובמה ופוטין החליטו לפתוח דף חדש
לראשונה, פוטין מודה: "היו אי-סדרים בבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully