וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: החללית תפסה טרמפ למוזיאון על גג של מטוס

קרוב לשנה אחרי חיסולה, הופכת תוכנית המעבורות של נאס"א באופן רשמי למוצג מוזיאוני, עם הצבתה של "דיסקברי" במכון סמיתסוניאן בוושינגטון. כך נראתה הדרך שלה לשם מפלורידה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

הטיסה האחרונה: מעבורת החלל "דיסקברי" עשתה הבוקר את דרכה האחרונה, והפעם זה כנראה סופי. "דיסקברי", אחת משלוש הנציגות האחרונות שנותרו מתוכנית המעבורות של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, הוטסה היום (שלישי) ממרכז החלל על שם קנדי בפלורידה אל שדה התעופה הבינלאומי בוושינגטון - משם תועבר למנוחת עולמים בשלוחה בווירג'יניה של מוזיאון התעופה והחלל הלאומי במכון ה"סמיתסוניאן".

בניגוד לטיסות החלל שלה, הדיסקברי לא המריאה מכן השיגור הרגיל בקייפ קנברל, אלא פשוט "תפסה טרמפ" על גבי מטוס בואינג 747. לצורך כך, כוסה חלקה האחורי בכיסוי אווירודינמי מיוחד, וגם חלונותיה נאטמו. המסע היה אמור להיערך כבר אתמול, אך נדחה להיום בשל תנאי מזג האוויר.

הטיסה האחרונה של הדיסקברי: בדרך למוזיאון. רויטרס
בעזרת כיסוי אווירודינמי ייחודי. ה"דיסקברי" ממריאה לדרכה, היום על גגבי מטוס בואינג 747/רויטרס

ה"דיסקברי", ששוגרה לחלל לראשונה באוגוסט 1984, השלימה את משימתה האחרונה בחלל במרץ בשנה שעברה. שלושה חודשים אחר כך, הוציאה ארצות הברית סופית לגמלאות את תוכנית המעבורות שלה עם שובה של המעבורת אטלנטיס לכדור הארץ, מהלך שנבע בין היתר משיקולים כלכליים, וגרר ביקורת רבה על ממשל אובמה.

בהמשך השנה צפויות גם שתי אחיותיה של דיסקברי - אנדוור ואטלנטיס - לעבור לתצוגות בקליפורניה ובפלורידה. בכך תהפוך באופן סופי תכנית המעבורות - שבמשך שלושה עשורים הציבה את ארצות הברית בחזית חקר החלל - למוצג מוזיאוני.

חקר החלל - עוד כותרות מהתקופה האחרונה:
צפו: נאס"א שיגרה למאדים רכב חלל בלתי מאויש
סין הכריזה: נשלח אדם אל החלל בתוך חמש שנים
נאס"א חושפת: הטיל החסכוני שיישא אדם למאדים
האם גילויים של נאס"א חשפו חיים במאדים?
חיים בחלל? התגלה כוכב לכת "תואם כדור הארץ"
תזכורת כואבת: פיסה מה"קולומביה" התגלתה באגם
מדוע ויתרה ארה"ב על אתגר החלל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully