וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נעצרו עוד עשרה חשודים בטרור איסלמי

הפשיטות שהחלו בטולוז התרחבו למארסיי ולצפון המדינה. במקביל, הוגשו אישומי טרור נגד 13 חשודים שנעצרו בשבוע שעבר. התובע: "הם שקלו לבצע חטיפות, אך לא הגיעו לתכנון מעשי"

צרפת ממשיכה במלחמתה נגד הפעילות האיסלמית הקיצונית בשטחה, שהחלה בעקבות הפיגועים בטולוז וחיסולו של המחבל מוחמד מראח. במסגרת זאת, ערכו הלילה (רביעי) יחידות עילית של המשטרה גל שני של מעצרים בקרב פעילים איסלמיים ברחבי המדינה, כשבמקביל הוגשו אמש כתבי אישום בעבירות טרור נגד 13 מהצעירים שנעצרו בגל הקודם, בסוף השבוע בטולוז.

לפי הדיווחים מצרפת, במהלך הלילה עצר שירות בטחון-הפנים DCRI לפחות עשרה חשודים, בעיר מארסיי הדרומית, בעיר רוב??ה הצפונית שליד גבול בלגיה, ובכמה מוקדים נוספים בדרום צרפת - קרפטנטרה, ואלנס ופו.

במקביל, במהלך שעות הערב והלילה הובאו בזה אחר זה לבית משפט בפריז 16 מתוך 19 החשודים שנעצרו בפשיטות בטולוז ביום שישי, ונגד 13 מהם הוגשו כתבי אישום בעבירות של חברות בארגון טרור והחזקת נשק. התובע, פרנסואה מולן, התייחס לחשדות שכבר פורסמו בתקשורת, לפיהם החשודים תכננו חטיפות, בין היתר של שופט יהודי בעיר ליון. הוא אישר כי כמה מהחשודים אכן הודו כי שקלו תוכנית כזו - אולם לא עשו דבר בפועל כדי לקדם אותה.

שוטרים מיחידת RAID של משטרת צרפת עוצרים חשודים בפעילות טרור בטולוז. מרץ, 2012. רויטרס
כוח עילית משטרתי פושט על בתי אחד החשודים ביום שישי האחרון/רויטרס

החשודים בגל המעצרים הקודם הם חברים ב"פורסאן אל-עיזה" ("אבירי הכבוד"), אליו השתייך כנראה גם מראח. מדובר בארגון צרפתי-מוסלמי אלמוני למדי שעסק בעיקר בתעמולה איסלמית, ובינואר האחרון הורה שר הפנים קלוד גיאן לאסור את פעילותו, משום שהיא כללה הסתה לאלימות. עם זאת, סרטוני וידאו מטעם הארגון עדיין זמינים ברשת, בהם נראים פעילויו, בין היתר, מתאמנים ב"משחק מלחמה" בפיינט-בול.

מנהיג הארגון, מוחמד אחמלאנה - אחד מה-13 שנגדם הוגשו אמש כתבי אישום - הכחיש כל קשר של ארגונ ולמעשי טרור. "הוא מכחיש שהיו תכנוני חטיפה", אמר אמש פרקליטו.

טרור איסלמי בצרפת - עוד כותרות:
"פעילים איסלמיים תכננו לחטוף שופט יהודי"
במקביל: גם מדען גרעין ממוצא אלג'יראי מואשם בטרור
עורכת דין: המחבל מטולוז טען לחפותו בעת המצור
אלג'יריה סירבה לקבלו - ומראח נקבר בטולוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully