וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פעילים איסלמיים תכננו לחטוף שופט יהודי

פרטים נוספים נחשפים על התארגנות הטרור שפעלה בדרום המדינה, שחבריה "שיחקו פיינט-בול ועברו אינדוקטרינציה דתית אלימה". צרפת החלה במבצע גירוש פעילים איסלמיים קיצוניים

פעילי הטרור האיסלמיים שנעצרו בסוף השבוע שעבר בדרום צרפת תכננו לחטוף שופט יהודי - כך מדווחים היום (שלישי) כלי תקשורת בצרפת, בהתבסס על דיווחי מקורות המקורבים לחקירה. 16 מ-19 החשודים שנעצרו בלילה שבין יום חמישי לשישי עדיין נמצאים במעצר, והיום יובאו לראשונה לשימוע בפני בית משפט, שבו יוכרזו סעיפי האישום שלהם (החוק הצרפתי מתיר להחזיק חשודים בטרור ארבעה ימים בטרם יובאו לדיון בהארכת מעצרם).

לאחר שכבר בסוף השבוע דווח כי העצורים חשודים בתכנון חטיפות, דיווחו הבוקר כמה כלי תקשורת כי אחד התכנונים היה לחטוף "שופט בעל שם יהודי" בעיר ליון. לפי דיווח אחד, של תחנת הרדיו "אירופה 1", מדובר בשופט אלבר לוי, סגן נשיא בית המשפט בעיר.

טרור איסלמי בצרפת - עוד כותרות:
העצורים בצרפת "רקמו חטיפה ועברו שטיפת מוח דתית"
ובמקביל: גם מדען גרעין ממוצא אלג'יראי מואשם בטרור
עורכת דין: המחבל מטולוז טען לחפותו בעת המצור
אלג'יריה סירבה לקבלו - ומראח נקבר בטולוז
מנהיג יהודי צרפת: נהירה לישראל - כניעה לחרדה
אל-ג'זירה נענתה לסרקוזי: תיעוד הטבח לא ישודר

הלוויתו בטולוז של המחבל מוחמד מראח, בחלקה המוסלמית של בית העלמין בעיר. מרץ 2012. רויטרס
המחבל מוחמד מראח מובא לקבורה, ביום חמישי האחרון בטולוז/רויטרס

ראש מנגנון ביטחון הפנים הצרפתי (DCRI), ברנאר סקרסיני, הסביר בסוף השבוע כי לפחות חלק מהעצורים השתייכו להארגון האיסלמי "פורסאן אל-עיזה" ("אבירי הכבוד") - ארגון שככל הידוע עסק בעיקר בתעמולה איסלמית, וגם המחבל מוחמד מראח, שרצח שבעה אנשים בשלושה פיגועים באזור טולוז, היה קשור אליו (ביום בו זוהה מראח, הודיע הארגון על הפסקת פעילותו). סקרסיני הוסיף כי כל החשודים הם אזרחי צרפת, שעברו "אימונים במשחקי מלחמה", כגון פיינט-בול, ועברו "אינדוקטרינציה דתית אלימה". עוד הוסיף כי במסגרת הפשיטות הוחרמו כלי נשק, בהם ארבעה רובי קלצ'ניקוב, שבעה או שמונה אקדחים, מכלי גז מגמיע ואקדחי "טייזר" חשמליים.

כשבועיים אחרי הפיגוע בטולוז וחיסולו של מראח בתום מצור על ביתו, ממשיכה צרפת לפעול גם בחזיתות נוספות נגד הטרור האיסלמי, ואתמול הורה שר הפנים קלוד גיאן על גירושם מהמדינה שני פעילים איסלמיים קיצוניים: אימאם ממלזיה שהטיף לאנטישמיות ולחבישת רעלות המסתירות את כל הפנים (אלו אסורות בצרפת); ואלג'יראי שכבר ריצה עונש מאסר על מעורבות בפיגוע ב-1994 במרקש שבמרוקו. גורמים במשרד מסרו כי בקרוב יגורשו עוד שלושה: אימאמים מערב הסעודית ומטורקיה, ופעיל קיצוני מטוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully