וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המחבל מטולוז נקבר בחלקה המוסלמית בעירו

לאחר ויכוח בין צרפת לאלג'יריה על גופתו, מוחמד מראח נקבר בעיר שבה ביצע את הפיגוע בבית הספר היהודי, ואת הירי על החיילים הצרפתים. כ-20 איש השתתפו בהלוויה

מוחמד מראח, המחבל שירה למוות בארבעה יהודים ובשלושה חיילים צרפתים, נקבר הערב (חמישי) בעיר מגוריו, בה ביצע את מעשי הרצח האכזריים – טולוז. מראח, בעל אזרחות צרפתית ואלג'יראית, נקבר בתום ויכוח בנוגע למי יקבל את גופתו.

אביו של המחבל בן ה-23 ביקש שגופתו תועבר לקבורה בעיירת משפחתו באלג'יריה, ואמו חששה שיחבלו בקברו אם יהיה בצרפת. עם זאת, הרשויות באלג'יריה סרבו לקבל את גופתו של הרוצח. גם בטולוז הסתייגו מהרעיון לקבור אותו בעיר, אולם הוא נקבר שם לבסוף לאחר לחץ מהנשיא צרפתי, ניקולא סרקוזי.

עבדאללה זכרי, יועץ של המסגד הגדול בבירה פריז, שעסק בסידורי ההלוויה והקבורה של מראח בשם משפחתו, הסביר כי ראש הכפר בזאז באלג'יריה, שם ביקש אביו של מראח לקבור את בנו, השיב לבקשה בשלילה, "מסיבות בטחוניות". אולם פחות משעתיים לפני קבורתו בחלקה המוסלמית בבית הקברות בטולוז, הודיע ראש העיר כי קבורתו שם תהיה "לא ראויה", וביקש לדחות את הקבורה ב-24 שעות.

הנשיא סרקוזי ניסה לשים קץ למאבק, ואמר כי יש לקבור אותו בצרפת. "הוא היה צרפתי", הסביר סרקוזי. "תנו לו להיקבר ללא ויכוח". בסופו של דבר, הודיע זכרי כי "התנהל משא ומתן בנושא" והוא הצליח להגיע להסכמה עם ראש העיר. מארח נטמן בסופו של דבר בשעה 18:00, שעון מקומי, וכ-20 איש השתתפו בהלוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully