וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת דין: המחבל מטולוז טען לחפותו בעת המצור

לבקשת אביו של מוחמד מראח, התייצבה עורכת דין אלג'יראית כדי להגיש תביעה נגד רשויות צרפת בגין הריגתו. לדבריה הוא טען לחפותו בפני השוטרים שביצעו המצור. המשטרה לא מאשרת

"מוחמד מראח טען שהוא חף מפשע", כך אמרה היום (שני) עורכת הדין האלג'יראית, זאהיה מוחתארי, שנשכרה על ידי אביו של מראח, המחבל שהרג שבעה בני אדם בעיר טולוז שבצרפת, במטרה לממש את איומו ולהגיש תביעה נגד הרשויות במדינה בגין הריגת בנו.

בראיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית BFM, אמרה מוחתארי כי בידיה הקלטות וידאו ממהלך המצור בן 30 השעות על ביתו של מראח, בהן הוא נראה ונשמע אומר: "אני חף מפשע, למה אתם הורגים אותי? לא עשיתי כלום". היא לא פירטה כיצד הגיעו לידיה ההקלטות והוסיפה כי תמסור פרטים נוספים על המידע שברשותה רק לכשתוגש התביעה נגד כוח העילית של משטרת צרפת, RAID.

גורם רשמי במשטרת צרפת התייחס בספק רב לטענתה של עורכת הדין ואמר כי מראח בעצמו הציג למשטרה ראיות שהוכיחו את אשמתו, תוך כדי השיחות שניהלו איתו בזמן המצור. עוד ציין הגורם כי "מראח הדריך את השוטרים היכן למצוא את קלטת הוידאו, בה תיעד את מסע הפשע שלו בבית הספר "אוצר התורה", והודה בקשריו עם ארגון אל קאעדה". מהמשטרה אף נמסר כי הוא העמיד דרישות לכוח העילית בעת המצור, כשלבסוף הסכים להיכנע ולמות כשנשקו בידו.

אלג'יריה סירבה, מראח נקבר בטולוז

ביום חמישי האחרון נקבר מראח בטולוז לאחר מחלוקת שהתעוררה בעניין זה. אביו של המחבל בן ה-23 ביקש שגופתו תועבר לקבורה בעיירת משפחתו באלג'יריה, ואמו חששה שיחבלו בקברו אם יהיה בצרפת. עם זאת, הרשויות באלג'יריה סרבו לקבל את גופתו, וגם בטולוז הסתייגו מהרעיון לקבור אותו בעיר, אולם הוא נקבר שם לבסוף לאחר לחץ מהנשיא צרפתי, ניקולא סרקוזי.

לקריאה נוספת:
צרפת: המחבל מטולוז נקבר בחלקה המוסלמית בעירו
אל-ג'זירה נענתה לסרקוזי: תיעוד הטבח לא ישודר
בשב"כ מאשרים: המחבל מטולוז נכנס לישראל מירדן ב-2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully