וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצור בטולוז נמשך: "לא בטוחים כי המחבל עדיין חי"

שר הפנים הצרפתי אמר עוד, כי מוחמד מראח, שמתבצר למעלה מ-30 שעות, ביקש "למות כשנשקו בידו". במקום נשמעו שלושה פיצוצים, ועל פי הדיווחים מדובר ברימוני הלם שהושלכו לבית

הדרמה בטולוז נמשכת זה היום השני, ולא נראה כי מישהו מהצדדים מתכוון לוותר: שר הפנים הצרפתי קלוד גיאן אמר הבוקר (חמישי) כי כוחות הביטחון אינם בטוחים כי מוחמד מראח - המחבל החשוד שרצח שבעה בני אדם ומתבצר כעת בביתו - עדיין בין החיים, כך דיווחה רשת "France24". עוד הוסיף שר הפנים כי המחבל ביקש למות "כשנשקו בידו" וכי קיים חשש שהדירה המבוצרת - ממולכדת. אתר החדשות "לה פואה" דיווח בנוסף כי מראח התכוון להמשיך את מסע ההרג שלו, כאשר הקורבנות הבאים היו אמורים להיות מפקד היחידה ללוחמה בטרור של טולוז (BAC) ובכיר בסוכנות הבין הצרפתית - DCRI.

במקביל, ממשיכים כוחות ביטחון גדולים לכתר את הבית ובמקום נשמעו בשעה האחרונה שלושה פיצוצים חזקים. על פי הדיווחים, מדובר בשלושה רימוני הלם שהושלכו לתוך דירת המחבל, ככל הנראה במטרה לנטרל אותו. כלי התקשורת בצרפת דיווחו עוד כי אלונקה נראתה מוכנסת לדירה.

המצור בטולוז - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות
פיצוצים נשמעו בטולוז: "מנסים לשבור אותו"
צפו: המחבל מטולוז בסרטון וידאו
"כבוד איסלמי" בצרפת: ארגונו של המחבל מטולוז
המחבל מטולוז לא התקבל לצבא בשל "אי-יציבות"
הלוויות הנרצחים בטולוז, "העם היהודי ניצב מול חיות פרא"

סרטון בו נראה מוחמד מראח שהועלה ליוטיוב

במהלך הלילה התכוננו כוחות הביטחון לפשוט על הבית בו מתבצר המחבל למעלה מ-30 שעות, ברובע קוט-פאבה של טולוז, שלושה קילומטרים בלבד מבית הספר בו אירע הפיגוע ביום שני, בו נרצחו הרב יונתן סנדלר, שני ילדיו והילדה מרים מונסונגו. במקום נשמעו במהלך הלילה פיצוצים עזים, ככל הנראה בניסיון להפחיד את מראח ולשבור את רוחו.

משטרת צרפת מחוץ לביתו של המחבל מוחמד מראח יממה אחרי התבצרותו, מרץ 2012. AP
פיצוצים וקולות ירי. זירת האירוע/AP

המצור על דירתו של מראח החל בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר בלילה שבין שלישי לרביעי. במשך כל היום הקיפו שוטרים מהיחידה ללוחמה בטרור את המבנה בו התבצר המפגע, וניהלו עמו משא ומתן לסירוגין. בשלב מסוים בשעות הבוקר המוקדמות אף התנהלו חילופי אש בינו למשטרה, בהם נפצעו שלושה שוטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוחמד מראח, אזרח צרפת בן 24 ממוצא אלג'יראי היה, ככל הנראה, חבר בארגון איסלמי קיצוני, פורסאן אל-עיזה ("אבירי הכבוד") - אם כי לא ברור אם יש קשר בין פעילותו בארגון לפיגועים שביצע. במהלך חילופי האש אתמול הוא טען כי הוא "לוחם איסלמי" בשורות ארגון אל-קאעדה העולמי, וכי ביצע את הפיגוע "כפעולת נקם על הרג ילדים פלסטינים בעזה".

מראח היה מוכר למשטרה מהעבר, עוד לפני התקריות האחרונות, על רקע פלילי, ובתיק שלו מופיעות 18 עבירות קלות שונות. כמו כן, אתמול דווח כי הוא נעצר בשנת 2007 בעיר קנדהאר שבאפגניסטן, בחשד שהרכיב פצצות. מנהל בתי הכלא במדינה אמר לרויטרס כי הוא הספיק לרצות כמה חודשי מאסר בטרם ברח מהכלא ב-2008, בסיוע הטליבן. יחד עם זאת הבוקר דווח מפי עורך דינו של מראח ומפי מושל מחוז קנדהאר באפגניסטן שהוא לא נעצר בעבר באפגניסטן כפי שדווח.

פיגוע ירי בטולוז, מרץ 2012. זק"א
זירת הפיגוע/זק"א

לדברי השר גיאן, מראח גם היה "במשך כמה שנים" תחת מעקב של שירותי המודיעין בצרפת, שהה באחרונה באפגניסטן ובפקיסטן, וייתכן אף שעבר שם אימונים, בשליחות של "ארגון טרור סלפי", ומשם חזר לצרפת כדי לבצע את הפיגועים בטולוז.

גיאן דחה הבוקר את הביקורת שנשמעה על שירותי הביון הצרפתיים, לפיה היה ניתן לתפוס את מראח קודם לכן, שכן היה מידע מודיעיני לפיו הוא התאמן עם אנשי ארגון אל-קאעדה באפגניסטן. "ה-DCRI (סוכנות הביון הצרפתית) מאתרת הרבה אנשים שמעורבים באיסלם הרדיקלי. לבטא רעיונות זה לא מספיק על מנת להביא אדם לפני בית משפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully