וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוצים מבוקרים מחוץ לבית המחבל בטולוז: "מנסים לשבור אותו"

22.3.2012 / 7:30

כיממה מאז החל המצור על ביתו של מוחמד מראח, מבצע הפיגוע בבית הספר בטולוז בו נהרגו 4 בני אדם, אישרה המשטרה הצרפתית כי החלה בהשתלטות על ביתו. שר הפנים הצרפתי מכחיש

מספר פיצוצים נשמעו משעות הלילה (חמישי) מחוץ לדירתו של מוחמד מראח, שביצע את הפיגוע הרצחני בבית ספר "אור התורה" בטולוז, בו נהרגו הרב יונתן סנדלר ושני בניו - אריה וגבריאל, והילדה מרים מונסונגו. גורם במשטרת טולוז אישר את הדיווח ואמר כי "הפשיטה החלה והמשא ומתן הסתיים". לצד זאת, רשת הטלוויזיה France24 דיווחה שהמשטרה החלה בפינוי דיירים המתגוררים סמוך לבית וכי הפיצוצים מחוץ לדירתו הם פיצוצים מבוקרים על מנת "לשבור את המחבל".

נמשך המצור על בית היורה בטולוז. רויטרס
"המשא ומתן הסתיים". השוטרים הצרפתים בעת המצור/רויטרס

המצור על דירתו של מראח החל אתמול בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר. במשך כל היום הקיפו שוטרים מהיחידה ללוחמה בטרור את המבנה בו התבצר המפגע, וניהלו עמו משא ומתן לסירוגין. בשלב מסוים בשעות הבוקר המוקדמות אף התנהלו חילופי אש בינו למשטרה, בהם נפצעו שלושה שוטרים.

שר הפנים של צרפת, קלוד גיאן, ציין כי הפיצוצים שנשמעו הלילה נועדו "להפחיד את המחבל", אך ציין כי לא החלה תקיפה. מוקדם יותר הודיע גיאן כי מראח מסרב להיכנע, אך בהמשך עדכן כי הוא "הודיע שייכנע עד שעות הצהריים", אז בפועל, "התחדשו" המגעים עמו לאחר נתק. בתוך כך, רשת הטלוויזיה הצרפתית France2 פרסמה אתמול צילומים ראשונים של מראח, כשהוא נוהג בצורה פרועה במכונית במגרש חנייה מקומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טען כי הוא לוחם איסלמי

מוחמד מראח, אזרח צרפת בן 24 ממוצא אלג'יראי היה, ככל הנראה, חבר בארגון איסלמי קיצוני, פורסאן אל-עיזה ("אבירי הכבוד") - אם כי לא ברור אם יש קשר בין פעילותו בארגון לפיגועים שביצע. במהלך חילופי האש אתמול הוא טען כי הוא "לוחם איסלמי" בשורות ארגון אל-קאעדה העולמי, וכי ביצע את הפיגוע "כפעולת נקם על הרג ילדים פלסטינים בעזה".

מאז אתמול לפנות בוקר, מתבצר מראח בקומה הראשונה של בניין קטן ברחוב וינייה ברובע קוט-פאבה של טולוז, שלושה קילומטרים בלבד מבית הספר בו אירע הפיגוע ביום שני. נמסר כי הוא חמוש בתתי-מקלע ובכלי נשק אוטומטיים נוספים. ואף אתמול בבוקר התנהלו במקום חילופי אש בינו לבין המשטרה הצרה על הבית, בהם נפצעו קל שלושה שוטרים.

כוחות משטר צרפת מחוץ לבית המחבל מוחמד מארח אשר ביצע את פיגוע הירי בטולוז, צרפת, מרץ 2012. AP
מתבצר בקומה הראשונה של בניין קטן, שלושה קילומטרים בלבד מבית הספר בו אירע הפיגוע. המצור המשטרתי מחוץ לבית המחבל, אתמול/AP

המשטרה אף פוצצה בפיצוץ מבוקר רכב חשוד שעמד בסמוך לביתו של מראח. בשלב מסוים השליך מראח מחלון הבית את אחד האקדחים שהיו ברשותו - במסגרת עסקת חליפין עם המשטרה. הוא קיבל בתמורה מכשיר טלפון. לפי אחד הדיווחים, יתכן שיש עמו אדם נוסף בתוך הדירה.

מוקדם יותר נמסר כי מראח היה מוכר למשטרה מהעבר, עוד לפני התקריות האחרונות, על רקע פלילי, ובתיק שלו מופיעות 18 עבירות קלות שונות. כמו כן, אתמול דווח כי הוא נעצר בשנת 2007 בעיר קנדהאר שבאפגניסטן, בחשד שהרכיב פצצות. מנהל בתי הכלא במדינה אמר לרויטרס כי הוא הספיק לרצות כמה חודשי מאסר בטרם ברח מהכלא ב-2008, בסיוע הטליבן. יחד עם זאת הבוקר דווח מפי עורך דינו של מראח ומפי מושל מחוז קנדהאר באפגניסטן שהוא לא נעצר בעבר באפגניסטן כפי שדווח.

לדברי השר גיאן, מראח גם היה "במשך כמה שנים" תחת מעקב של שירותי המודיעין בצרפת, שהה באחרונה באפגניסטן ובפקיסטן, וייתכן אף שעבר שם אימונים, בשליחות של "ארגון טרור סלפי", ומשם חזר לצרפת כדי לבצע את הפיגועים בטולוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully