וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מדען גרעין אלג'יראי מואשם בעבירות טרור

אדלן הישר, חוקר במאיץ החלקיקים בשוויץ, עצור כבר שנתיים וחצי, בשל תכתובות מייל שכתב "נגד המערב". פרקליטו חושש: אחרי הפיגוע בטולוז, צרפת חרדה - ודינו נחרץ מראש

אדלן הישר, אזרח צרפת בן 35 ממוצא אלג'יראי, הואשם היום (חמישי) בבית משפט בפריז בעבירות טרור. הישר היה מדען במאיץ החלקיקים האירופי (CERN), וחקר שם את תיאוריית המפץ הגדול.

הישר נעצר ב-2009 כשעמד לעלות על טיסה לאלג'יריה, ומאז נתון במעצר המוארך מעת לעת. התביעה מאשימה אותו בקשרים עם הפלג האפריקני של אל-קאעדה. עורכי דינו מכחישים בתוקף את ההאשמות, ואומרים כי הוא הפך לשעיר לעזאזל.

לפי כתב האישום, הישר כתב במיילים, בין היתר, כי "צריך להעניש את ממשלות המערב בגלל המלחמות בעירק ובאפגניסטן". לא ברור עם מי הוא התכתב. פרקליטיו של הישר מדגישים כי לתיק אין כל קשר למעשיו של מוחמד מראח, המחבל מטולוז, שרצח שבעה בני אדם בטולוז ובמונטובן. לדבריהם, הישר לכל היותר כתב מסרים בדואר האלקטרוני.

חלים הישר, אחיו של אדלן הישר, מדען גרעין צרפתי ממוצא אלג'יראי המואשם בטרור. פריז, מרץ 2013. AP
חלים הישר, אחיו של המדען אדלן הישר, היום בבית המשפט בפריז/AP

לפי התביעה, הישר פירט בתכתובות מטרות צבאיות, שככל הנראה יוכלו להוות יעד אפשרי לפיגועים. בין היתר, הוא פירט על בסיסים של חיל האוויר בצרפת, שבו מתאמנים חיילים לקראת צאתם לאפגניסטן, והציע לבן שיחו - ככל הנראה פעיל אל-קאעדה - יעדים שאליהם קל להגיע. לדברי התביעה, מדובר ב"חציית הקו שבין דיון פשוט לעבר שיחה על טרור אלים".

הרצח בטולוז עלול לגזור את דינו של מדען הגרעין

פרשנים מסבירים כי הגל הלאומני השוטף את צרפת בימים האלה אחרי הפיגוע בטולוז, לצד הקריאות הרבות להילחם בטרור בחורמה, עשויים להשפיע על השופטים, שיהיו נתונים ללחץ רב להרשיע את הישר בקשירת קשר לביצוע פיגוע טרור. דרישתו של הנשיא, ניקולא סרקוזי, להילחם בג'יהאד בצרפת, ולהגביל את ההגירה אליה, עשויה גם היא להקשות על הישר לחמוק מהרשעה.

עו"ד פטריק בודווין, מצוות ההגנה של הישר, הודה בשיחה עם סוכנות הידיעות AP כי מדובר בתיק קשה מאוד עבורו. "האירועים בטולוז ובמונטובן אינם יוצרים תנאים מיטביים עבורנו", אמר. לדבריו, ההגנה תתעקש שאין קשר בין המקרים, ותדרוש שהישר לא יהפוך לשעיר לעזאזל".

במאיץ החלקיקים אמרו כי הישר נחשב "חף מפשע עד שיוכח אחרת". דובר המכון, ג'יימס גילז, אמר כי על הישר לקבל משפט הוגן.

סרקוזי לחץ - ואל-ג'זירה לא תשדר את תיעוד הרצח בטולוז
גם מדענים מישראל ינסו לפענח בשוויץ את חידת המפץ הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully