וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה בטולוז: 20 "חשודים בפעילות איסלמית" נעצרו

30.3.2012 / 10:46

כמה שעות אחרי שנטמן בעיר המחבל מוחמד מראח, פשטו לוחמי יחידת RAID על עשרות בתים בסביבה. ברשותם נתפסו כלי נשק ואפודים חסיני-ירי. סרקוזי: "יהיו עוד מעצרים מסוג זה"

המשטרה הצרפתית עצרה הבוקר (שישי) כעשרים בני אדם החשודים בקשרים עם האסלאם הקיצוני, בכמה ערים במדינה, בהן טולוז. המקור המשטרתי ציין כי לפי ההערכה, כמה מהעצורים קשורים לארגון האסלמי הקיצוני, פורסאן אל-עיזה ("אבירי הכבוד"), שהוצא מחוץ לחוק. במהלך הפשיטות נתפסו מספר אקדחים ואפודים חסיני כדורים.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר בריאיון לרדיו אירופה 1 כי יהיו פשיטת נוספות אחרי הלילה. לפי מקור משטרתי, הפשיטות לא קשורות באופן ישיר ליורה בבית הספר היהודי בטולוז, מוחמד מראח, שהובא אתמול לקבורה, שבוע לאחר הפשיטה על ביתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מעצרו של אחד החשודים, לפנות בוקר בטולוז/מערכת וואלה, צילום מסך

מראח, אזרח צרפת ואלג'יראית, נקבר בתום ויכוח בנוגע למי יקבל את גופתו. אביו של המחבל בן ה-23 ביקש שגופתו תועבר לקבורה בעיירת משפחתו באלג'יריה, ואמו חששה שיחבלו בקברו אם יטמן בצרפת. עם זאת, הרשויות באלג'יריה סרבו לקבל את גופתו של הרוצח. גם בטולוז הסתייגו מהרעיון לקבור אותו בעיר, אולם הוא נקבר שם לבסוף לאחר לחץ שהפעיל סרקוזי.

"תנו לו להיקבר ללא ויכוח"

עבדאללה זכרי, יועץ של המסגד הגדול בבירה פריז, שעסק בסידורי ההלוויה והקבורה של מראח בשם משפחתו, הסביר כי ראש הכפר בזאז באלג'יריה, שם ביקש אביו של מראח לקבור את בנו, השיב לבקשה בשלילה, "מסיבות ביטחוניות". אולם פחות משעתיים לפני קבורתו בחלקה המוסלמית בבית הקברות בטולוז, הודיע ראש העיר כי קבורתו שם תהיה "לא ראויה", וביקש לדחות את הקבורה ב-24 שעות.

נשיא צרפת ניסה לשים קץ למאבק, ואמר כי יש לקבור אותו בצרפת. "הוא היה צרפתי", הסביר סרקוזי. "תנו לו להיקבר ללא ויכוח". בסופו של דבר, הודיע זכרי כי "התנהל משא ומתן בנושא" והוא הצליח להגיע להסכמה עם ראש העיר. עמור, בסופו של דבר מראח נטמן בטולוז, וכ-20 איש השתתפו בהלוויה.

עוד על הנושא
מנהיג יהודי צרפת: נהירה לישראל - כניעה לחרדה
צרפת: המחבל מטולוז נקבר בחלקה המוסלמית בעירו
אלג'יריה סירבה לקבל גופת המחבל, ייקבר בטולוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully