וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דרום קרוליינה: גינגריץ' נשבע למחוץ את רומני

המועמד המפתיע סחף את המצביעים בפריימריז, במדינה שנחשבת למנבאת - באופן מסורתי - את המנצח במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית. הקרב הבא מול רומני: בשבוע הבא, בפלורידה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

אחרי שכבש בסערה את קולות המצביעים הרפובליקניים בפריימריז שהתקיימו לפנות בוקר (ראשון) בדרום קרולינה, ניוט גינגריץ' נושא עיניו אל האתגר הבא - פלורידה. במדינה, הנחשבת למעוז דמוקרטיה ידוע, תתקיים ההצבעה הבאה במרוץ המתמשך לבחירת נציג המפלגה הרפובליקנית, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחודש נובמבר 2012.

באופן מסורתי, הפריימריז בדרום קרולינה מעניקים תנופה רבה, מיתית אולי, למנצח בהם: מאז 1980, מי שזכה בהם למרב הקולות הוכתר בהמשך הדרך כמועמד המפלגה לתפקיד הנשיא. כעת, גינגריץ' מנסה לסלק את שאר המועמדים מהתמונה כדי שלא יגזלו ממנו קולות, ולהפוך את המערכה לדו-קרב אישי בינו לבין מיט רומני. בנאום הניצחון, הוא הודיע כי "ייתן נוקאאוט" ליריביו - וינצח את אובמה. הוא הזהיר את קהל שומעיו מפני הנשיא המכהן, ההופך, לדבריו, קיצוני יותר ויותר.

ניוט גינגריץ' בנאום הניצחון בפריימריז בקולומביה, דרום קרולינה. ינואר 2012. רויטרס
גינגריץ' בנאום הניצחון בקולומביה, דרום קרולינה. הבטיח "נוקאאוט" בפלורידה/רויטרס

בפלורידה יתקיימו ביום ראשון הבא הפריימריז הגדולים יותר שנערכו עד כה, הסבב הרביעי במספר. באופן מפתיע, בכל אחד מהסבבים שהתקיימו עד כה, ניצח מועמד אחר: באיווה ניצח ריק סנטורום (גם אם באופן טכני, דחוק ובדיעבד, אחרי ספירה חוזרת של הקולות, שהסתיימה בשבוע שעבר, ובהיעדר כמה קלפיות שלא נספרו). בניו המפשייר ניצח מיט רומני - המועמד המוביל בסקרים עד לאחרונה, ואילו אמש ניצח גינגריץ', שזכה בכ-41% מקולות המצביעים, כפי שניבאו לו הסקרים המקדימים. רומני הסתפק ב-28 אחוזים, וריק סנטרום נותר מאחור עם 17%, ועשוי לפרוש ולהעביר את תמיכתו בגינגריץ'. רון פול הקשיש פיגר רחוק מאחור, והגיע אחרון עם 13 אחוז בלבד מהקולות.

גם הדמוקרטים מקווים לנצחונו של גינגריץ'

בינתיים, המצב נראה טוב עבור גינגריץ' לקראת הקרב הבא. בסקרים שנערכו בפלורידה, הוא מוביל עם 40 אחוזים מהקולות לעומת 22 לרומני, וסנטורום מדשדש במדינה עם 15 אחוזים בלבד מהקולות.

רומני, שהביע לאחרונה חשש מהפסד, סובל ממתקפות אישיות בתקשורת בשל הפרסומים החוזרים ונשנים על הונו הרב ועסקיו הרבים, בעוד שגינגריץ' כמעט ולא יצא ניזוק ממתקפת הרכילות של אשתו לשעבר, שסיפרה כי דרש ממנה לנהל נישואים פתוחים. חיזוק נוסף למועמדותו של גינגריץ' מגיע מהמפלגה הדמוקרטית: אנשיה בטוחים שאין בכוחו להביס את הנשיא המכהן אובמה.

עוד בנושא
גינגריץ' הודיע למקורביו כי ייתכן שיבקר בישראל
חיזוק שרירי: השחקן צ'אק נוריס תומך בגינגריץ'
איווה: אחרי ספירה חוזרת - סנטורום זכה ברוב
באיזה מועמד רפובליקני תומכות נערות הליווי?
הכירו את ורמין סופרים, האיש ואבקת הקסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully