וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוט גינגריץ' עשוי להגיע לביקור בישראל

טל שלו

13.1.2012 / 12:52

המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת, שטען בעבר כי "העם הפלסטיני הוא המצאה", ומתמודד על ראשות מפלגתו, עשוי להגיע לארץ לאחר הבחירות המקדימות בדרום קרוליינה

האם ניוט גינגריץ' בדרכו לישראל? מקורבים למועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת אישרו בפני ח"כ דני דנון (ליכוד) כי גינגריץ' שוקל בחיוב להגיע בחודש הקרוב לישראל, למרות מסע הבחירות הקדחתני לראשות המפלגה הרפובליקנית. האישור הסופי לביקור יתקבל רק לאחר תוצאות הבחירות המקדימות בדרום קרוליינה בסוף השבוע הבא, אך בכל מקרה הביקור המתוכנן צפוי להיות קצר במיוחד, ולכלול ביקורים בכנסת, בכותל המערבי ובמוזיאון יד ושם.

גינגריץ', מועמד שמרני שסובל מהיסטוריה ארוכה של התבטאויות שנויות במחלוקת, צפוי בוודאי לפזר כמה הצהרות גם בביקורו בישראל. בחודש שעבר עורר סערה כאשר בראיון טען כי ?אנחנו המצאנו את העם הפלסטיני, שהוא למעשה עם ערבי. באופן היסטורי, הם חלק מהקהילה הערבית. הייתה להם אפשרות ללכת למקומות אחרים?. כמו כן, גינגריץ', הידוע בתמיכתו החזקה לישראל, בראיון לסי.אן.אן, כי הוא תומך בשחרורו של ג'ונתן פולארד. "אני מוכן לומר, שיש לי נטיה לחון את פולארד והייתי רוצה לבדוק את הנושא", אמר הפוליטיקאי. "הוא יושב בכלא כבר זמן רב, אבל אנחנו מגלים יחס נוקשה כלפי אלה שמרגלים בארה"ב".

ניוט גינגריץ' בעימות טלוויזיוני בין המתמודדים הרפובליקנים על הנשיאות, אולפן CBS, 12 בנובמבר 2011. AP Photo/Richard Shiro, AP
עורר סערה כשאמר כי "אנחנו המצאנו את העם הפלסטיני". ניוט גינגריץ'/AP, AP Photo/Richard Shiro

בשבועיים האחרונים מנהל ח?כ דנון מגעים עם אנשי המטה של גינגריץ' לתיאום הביקור, ולדבריו, אלה אישרו בפניו כי גינגריץ' שוקל בחיוב את הגעתו כבר בחודש הקרוב. בעבר, ננזף דנון על ידי ראש הממשלה בעקבות מעורבותו בפוליטיקה האמריקאית; בחודש ספטמבר האחרון, עמד דנון לצדו של המועמד ריק פרי, במסיבת עיתונאים בניו יורק, שתקף בחריפות את ממשל אובמה וקרא לסגור את משרדי הרשות בארה?ב אם הפלסטינים יכריזו על מדינה. פרי היום מדשדש, ובפריימריז האחרון בניו המפשיר הגיע למקום החמישי.

גינגריץ', לעומת זאת, נסק בסקרים לפני שהחלו הפריימריז, אך בינתיים נראה כי הקמפיין של מיט רומני מצליח להתגבר על הסכנה הנשקפת ממנו; גינגריץ' עצמו הגיע למקום הרביעי בניו המפשיר, אך הצהיר כי בכוונתו לנקום ולהפוך את התמונה בדרום קרוליינה בשבוע הבא.

"ביקורו של גינגריץ' יעיד על מחויבותו לישראל"

לגינגריץ', שגם היה מעורב בעבר בחשדות לשחיתות וסקנדלים אישיים, יש קשר גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו; לפי הדיווחים, גינגריץ' מתבטא רבות ומתגאה בקשריו עם נתניהו, שהחלו עוד בשנות ה-90'. מקורבו של נתניהו, המיליארדר היהודי-אמריקאי, שלדון אדלסון, הוא אחד התומכים הבולטים והתורמים הגדולים של גינגריץ', ורק בשבוע האחרון דווח בארה"ב כי העביר חמישה מיליון דולרים לטובת קמפיין הבחירות של המועמד השמרני. עם זאת, בסביבת נתניהו דווקא מקפידים שלא להתערב בפוליטיקה הפנים-אמריקאית בעת הזו, ולאחר מסיבת העיתונאים המשותפת לדנון ופרי, הראשון אף ננזף.

"אני מברך על כל מנהיג אמריקאי שיבוא לבקר בישראל", אמר דנון, "ישראל היא אי של יציבות ושפיות במזרח התיכון וביקורו של ניוט מדגיש זאת". לדבריו, הנשיא אובמה עשה טעות קשה שלא הגיע לביקור בישראל במהלך כל הקדנציה שלו, וביקורו של גינגריץ' בישראל יבהיר לעולם כי מחויבותו כלפי העם היהודי ומדינת ישראל מוחלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully