וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגר עניין? רומני מוביל בענק גם בדרום קרוליינה

סקר עדכני: מיט רומני מוביל ב-21% במרוץ למועמדות הרפובליקנית לנשיאות גם במדינה הדרומית השמרנית שתצביע בשבת. ריק סנטורום קיבל, כנראה מאוחר מדי, את ברכת האוונגליסטים

באיווה לפני שבועיים הוא ניצח בקושי, בניו המפשייר בשבוע שעבר הוא היה במגרשו הביתי וניצחונו היה צפוי מראש, אך אם יצליח מיט רומני להמשיך במסלול הנצחונות ויזכה במקום הראשון גם בבחירות המקדימות לראשות המפלגה הרפובליקנית ביעד הבא, מדינת דרום קרוליינה הגדולה והמשפיעה - תהיה דרכו להתמודדות מול ברק אובמה על הנשיאות, להערכת פרשנים רבים, סלולה ויציבה.

לפי סקר עדכני שפורסם אתמול (שבת), רומני, הנתפס במפלגה כ"ליברל", בהחלט בכיוון הזה: אף שדרום קרוליינה היא אחד ממעוזי מעוז הדרום השמרן, המזוהה עם כל אחד מיריביו יותר מממנו, ואף שבסקרים קודמים נראה היה שניוט גינגריץ' הוא המועמד הפופולרי בקרב חברי המפלגה במדינה, הרי שעם התקרבות רגע האמת, יש סחף עצום לכיוונו של רומני, איש עסקים ומושל מסצ'וסטס לשעבר, המוביל ב-21% על פני המועמדים הבאים אחריו.

ארמון חול בצורת ששת המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בחוף מירטל, סרסוטה, פלורידה, ינואר 2012. רויטרס
בחוף הים של סרסוטה, פלורידה, בנו ארמון בחול עם דיוקנאות ששת המועמדים הרפובליקנים/רויטרס

לפי הסקר שערכו במדינה סוכנות רויטרס ומכון Ipsos, רומני זוכה ב-37% תמיכה בין חברי המפלגה, הרחק מעל חבר בית הנבחרים מטקסס, רון פול, וחבר בית הנבחרים מפנסילבניה לשעבר, ריק סנטורום, הנאבקים על המקום השני עם 16% כל אחד. גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים לשעבר, סופג מכה קשה עם 12% בלבד במקום הרביעי, למרות ההשקעה העצומה שלו בתעמולה במדינה, רובה תעמולה שלילית וארסית נגד רומני - שכנראה לא ממש מסייעת לו. בסקר התבקשו הנשאלים להתמודד גם עם מצב היפותטי בו מתמודדים רק רומני וגינגריץ' - ובמצב כזה, זכה רומני ב-62%, וגינגריץ' ב-30% בלבד. חמישי בסקר הגיע מושל טקסס לשעבר ריק פרי עם 6%, ואחרון, עם 3% - מושל יוטה לשעבר, ג'ון האנטסמן.

לפחות בדרום קרוליינה, רומני מנצח גם את אובמה

"אמנם במערכות פריימריז דברים יכולים להשתנות מהר", מבהיר עורך הסקר, כריס ג'קסון, "אבל בהתחשב בפער, נראה שרומני בהחלט בעמדת זינוק לנצח בדרום קרוליינה, ואם הוא אכן ינצח... זה למעשה יהיה כנראה סוף הדרך עבור רוב המתמודדים נגדו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אסיפת בחירות של ריק סנטורום, צ'רלסטון, דרום קרוליינה. רויטרס
כנראה מעט מדי ומאוחר מדי. ריק סנטורום נואם בדרום קרוליינה, אתמול/רויטרס

רוב תושבי דרום קרוליינה, מסבירים רוב הפרשנים, אמנם מזדהים הרבה יותר עם המועמדים השמרנים השונים, אך רבים מהם כבר "עושים את החישוב" לקראת הבחירות לנשיאות, ומבינים שמועמד שמרן קיצוני לא יוכל להתמודד עם הנשיא ברק אובמה במישור הלאומי - ולכן מעדיפים להעניק את קולם לרומני, למרות סלידתם הטבעית ממנו, משום שהוא היחיד שהצליח להתקרב לאובמה בסקרים. הסקר האחרון בדרום קרוליינה בדק גם את העניין הזה, ושם מוביל רומני על אובמה עם 46% מול 40%. אולם חשוב לזכור שדרום קרוליינה העניקה את קולה למועמד הרפובליקני בתשע מעשר מערכות הבחירות האחרונות, כך שהיא אינה מהווה מדד לארה"ב כולה.

הסקר הזה מגיע לאחר מהלך משמעותי בסוף השבוע - שכנראה הגיע מאוחר מדי. לאחר שבועות שבהן כל מועמדי ה"אנטי-רומני" השמרנים התחרו וגנבו קולות זה מזה, ובעצם סייעו להתקדמותו, נרשם מהלך ראשון שלך התייצבות מאחורי מועמד אחד, כשקבוצה גדולה של 150 מנהיגים בכנסייה האוונגליסטית - אחד ממוקדי הכוח החשובים באגף השמרני של המפלגה - התכנסו בחווה סמוך ליוסטון שבטקסס והודיעו כי הם מעניקים כאיש אחד את תמיכתם לסנטורום, שהיה רחוק קולות בודדים מהפתעה מרעישה באיווה. סנטורום הצליח גם לגייס בתוך זמן קצר עוד שלושה מיליון דולרים שיסייעו לו "להפציץ" את דרום קרוליינה במודעות ותשדירים בימים הקרובים, אולם פחות משבוע לפני פתיחת הקלפיות במדינה, בשבת הקרובה, גם גדולי השמרנים מתחילים לתהות שמא העסק אבוד.

מערכת הבחירות בארה"ב - עוד כותרות:
ניוט גינגריץ' עשוי להגיע לביקור בישראל
ניצחונו השני של מיט רומני / פרופ' אברהם בן צבי
רומני? סנטורום? למנצח באיווה קוראים ברק אובמה
הכירו את ורמין סופרים - הנשיא המופרע שאמריקה לעולם לא תדע

אסיפת בחירות של ריק סנטורום, צ'רלסטון, דרום קרוליינה. רויטרס
קהל מאזין לסנטורום באקסטזה דתית, אתמול בצ'רלסטון. זה לא עזר לו בסקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully