וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נספרו רוב הקולות: גינגריץ' ניצח בדרום קרוליינה

עם 40% מהקולות, ניצח גינג'ריץ' את המתמודד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, מיט רומני. התחנה הבאה: פלורידה. גיגנריץ' צייץ בטוויטר: "עזרו לי לתת נוק אאוט"

לאחר שנספרו 95% מהקולות ניתן לומר בוודאות כי בבחירות המוקדמות במדינת דרום קרוליינה ניצח הלילה (ראשון) ניוט גינגריץ' את מיט רומני. גינגריץ' מוביל עם 40% מהקולות. רומני במקום השני עם 27%, ריק סנטורום קיבל 18% ורון פול 13%. תוצאה זו מערבבת מחדש את הקלפים, ומחדשת במידת מה את סיכויו של גינגריץ' להישאר במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית. מיד לאחר שפורסמו תוצאות המדגמים, שצפו את נצחונו של גינגריץ' בדרום קרוליינה, צייץ המועמד בטוויטר: "תודה לך, דרום קרוליינה"! והוסיף: "עזרו לי לתת את אגרוף הנוק-אאוט בפלורידה".

בנאום הניצחון לאחר הזכייה אמר כי "לנשיא אובמה אין ניסיון בניהול עסקי, ושום ניסיון בניהול מדינה". הוא הוסיף כי "הנשיא שלנו פילג את האומה, עסק במלחמת מעמדות, ותקף את המערכת של יוזמה חופשית שהפכה את אמריקה למושא הקנאה של העולם כולו". יריבו, מיט רומני אמר לתומכיו לאחר פרסום המדגמים שצפו את ההפסד כי בכוונתו להמשיך "להתחרות על כל קול בכל מדינה".

תוצאות הבחירות המוקדמות אינן לגמרי מפתיעות. שלושה סקרים שפורסמו בימים האחרונים בארצות הברית, בהם גם כאלה של מכונים בעלי שם, הראו כי גנגריץ' עשוי לנצח בפריימריז – ובכך, אולי, לפתוח את המרוץ מחדש. זאת לאחר שסקרים מוקדמים יותר ניבאו ניצחון למיט רומני, אחרי שניצח כבר בבחירות המקדימות בניו המפשייר ובאיווה. לדברי הפרשנים, במידה והיה רומני מנצח בדרום קרוליינה, הייתה דרכו להתמודדות מול ברק אובמה על הנשיאות סלולה.

כבר מראשית הקמפיין שלו, הייתה דרום קרוליינה היעד המרכזי של גינגריץ', ובה השקיע את רוב כספי התרומות שגייס. אך גם לאחר שזכה בוודאות בבחירות המקדימות, ויקבל את 25 הקולות שהם מעניקים לו במרוץ – לא סביר שהם יספיקו לו. נדרשים 1,144 כאלה כדי לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות, ונראה כי במרבית המדינות, לרבות מדינות הדרום – בהן התמיכה בגינגריץ' גבוהה יחסית – הוא צפוי להפסיד לפייבוריט, רומני. לאחר שסיימו להתחרות בדרום קרוליינה, צפויים להמשיך המתמודדים לפלורידה – בה כרגע מוביל רומני בפער גדול. בפברואר צפויות ההתמודדויות בנבאדה, מיין, קולורדו, מינסוטה, אריזונה, וגם איי מריאנה הצפוניים – איים קטנטנים השוכנים באוקיאנוס השקט, אך מעניקים לזוכה בהם 9 קולות במרוץ.

עוד באותו נושא

הוספד מוקדם? גינגריץ’ שוב מוביל בדרום קרוליינה
המרוץ לנשיאות: פרי פרש, ומי ניצח בעצם באיווה?
סוגר עניין? רומני מוביל בענק גם בדרום קרוליינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully