וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוספד מוקדם? גינגריץ' שוב מוביל בדרום קרוליינה

לפי שלושה סקרים שונים, יו"ר בית הנבחרים לשעבר חזר להוביל במדינה השמרנית, שתבחר את מועמדה הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מחר. עם זאת, רומני עדיין נשאר הפייבוריט

שירת הברבור או התעוררות בדקה ה-90? ניוט גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים האמריקאי לשעבר, ומי שבשלב מסוים הוביל במרוץ הרפובליקני להתמודדות מול הנשיא ברק אובמה בבחירות בנובמבר הקרוב, מראה בימים האחרונים סימני התעוררות בפריימריז שיתקיימו מחר בדרום קרוליינה. שלושה סקרים שפורסמו ביומיים האחרונים בארצות הברית, בהם גם כאלה של מכונים בעלי שם, מראים כי המועמד שזוכה באחרונה לתמיכה רחבה של האגף הימני במפלגה, מוביל במרוץ במדינה השמרנית, ועשוי לנצח בה – ובכך, אולי, לפתוח את המרוץ מחדש.

ניוט גינגריץ', חבר בית הנבחרים ומועמד לנשיאות ארה"ב, רפובליקני. רויטרס
סוף סוף, קצת סיבה לחייך. גינגריץ'/רויטרס

סקר של מכון "רסמוסן", מציב את גינגריץ' בראש המועמדים, עם 33%, מעט לפני מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני – שזוכה לתמיכת 31% מהבוחרים בדרום קרוליינה. במקום השלישי, לפי הסקר, מתייצב חבר הקונגרס מטקסס, רון פול, עם 15%, ואחריו הסנטור מפנסילבניה, ריק סנטורום, שזוכה לתמיכת 11% מהמצביעים. סקר של מכון PPP מציב אף הוא את גינגריץ' לפני רומני, ובפער גדול יותר 35% מול 29%. בסקר זה פול וסנטורום זוכים שניהם ל-15% תמיכה. בסקר של מכון Insider Advantage, זוכה רומני לתמיכת 32% מהמשתתפים בסקר, בעוד שרומני זוכה ל-29% תמיכה בלבד.

היעד המרכזי של גינגריץ'

כבר מראשית הקמפיין שלו, הייתה דרום קרוליינה היעד המרכזי של גינגריץ', ובה השקיע את רוב כספי התרומות שגייס. יצוין כי אם יזכה בה גינגריץ', ויקבל את 25 הקולות שהם מעניקים לו במרוץ – לא סביר שהם יספיקו לו. נדרשים 1,144 כאלה כדי לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות, ונראה כי במרבית המדינות, לרבות מדינות הדרום – בהן התמיכה בגינגריץ' גבוהה יחסית – הוא צפוי להפסיד לפייבוריט, רומני. לאחר שיסיימו להתחרות בדרום קרוליינה, ימשיכו המתמודדים לפלורידה – בה כרגע מוביל רומני בפער גדול. בפברואר צפויות ההתמודדויות בנבאדה, מיין, קולורדו, מינסוטה, אריזונה, וגם איי מריאנה הצפוניים – איים קטנטנים השוכנים באוקיאנוס השקט, אך מעניקים לזוכה בהם 9 קולות במרוץ.

ובינתיים, דומה שלגינגריץ' יש סיבות נוספות לחייך: הפובליציסטיים הפוליטיים בארצות הברית הכתירו אותו כמנצח של העימות שנערך אתמול בדרום קרוליינה. הוא פתח את העימות בתקיפה ישירה על מנחה העימות, ג'ון קינג, ועל המדיה כולה – על התעסקותה באחרונה בהאשמות אשתו לשעבר לגבי "נישואים פתוחים" שניהל. "הוא הפך את החולשה שלו לנקודת חוזק", נכתב בוושינגטון פוסט. גם סנטורום הוכתר ככזה שהצליח בעימות. "הסנאטור לשעבר מפנסילבניה הוכיח שוב כי הוא מצוין בעימותים. הוא תקף שוב ושוב את רומני ואת גינגריץ', ובהצלחה", נכתב ב"פוסט".

עוד בנושא
גרושתו של גינגריץ’: הוא רצה ”נישואים פתוחים”
המרוץ לנשיאות: פרי פרש, ומי ניצח בעצם באיווה?
סוגר עניין? רומני מוביל בענק גם בדרום קרוליינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully