וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרושתו של גינגריץ': הוא רצה "נישואים פתוחים"

ההצעה הבלתי שגרתית הגיעה בזמן שהמועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית התוודה כי הוא מקיים רומן במשך שנים עם העוזרת שלו. "את רוצה את כולי רק בשבילך" - אמר לאשתו דאז

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, ניוט גינגריץ', הציע לאשתו לקיים "נישואים פתוחים" - כך חשפה אתמול (חמישי) גרושתו, מריאן גינגריץ', 48 שעות לפני מועד פתיחת הקלפיות בבחירות המקדימות בדרום קרוליינה.

בראיון לתכנית "נייטליין" של ABC, אמרה גינגריץ' כי בעלה לשעבר פנה אליה עם הבקשה בתקופה שהיו נשואים, מיד לאחר שחשף בפניה כי קיים רומן במשך שש שנים עם העוזרת הפרלמנטרית שלו בבית הנבחרים. "הוא ביקש לקיים נישואים פתוחים ואני סירבתי – זה לא נישואים", סיפרה, "אמרתי לו - 'אנחנו נשואים זמן ארוך מאוד'. והוא ענה - 'כן, אבל את רוצה את כולי רק בשבילך'". כשהתייחס לאישה איתה ניהל את הרומן, קליסטה ביסק, אמר גינגריץ' כי "לה לא אכפת מה אני אעשה". ביסק היא כיום אישתו של גינגריץ', לאחר שהשניים התחתנו בשנת 2000.

ניוט גינגריץ' עם אשתו לשעבר מריאן, 1995. Denis Paquin/Pool, AP
ביקר בקולניות את קלינטון על הרומן, בזמן שבגד באשתו במשך שנים. ניוט ומריאן גינגריץ'/AP, Denis Paquin/Pool

בגד - וגינה את קלינטון על בגידותיו

בראיון מתארת גינגריץ' את התדהמה שאחזה בה כשגילתה את אי הנאמנות של בעלה, במיוחד לאור העובדה כי באותו הזמן היה גינגריץ' עסוק בלבקר בקולניות את הנשיא דאז, ביל קלינטון, על הרומן שלו עם מוניקה לוינסקי.

גינגריץ' הוסיפה וציינה בראיון כי בעלה לשעבר התגרש ממנה מיד לאחר שהתגלתה אצלה טרשת נפוצה, למרות ש"הוא הונחה על ידי הרופא שלא לגרום לי למצבי לחץ".

חי הנישואין של גינגריץ' בן ה-68 העיבו בעבר לא מעט על תדמיתו הציבורית, כשהתברר שבגד בשתי נשותיו הראשונות. הוא נישא לראשונה בגיל 19, למורתו לשעבר, ג'קי בטלי, שהייתה בת 26. למריאן הציע נישואים ב-1981, עוד בזמן שהיה נשוי לג'קי. הם נישאו חצי שנה לאחר מכן, וכאמור, 19 שנים מאוחר יותר, בשנת 2000, הסתיימו גם הנישואים שלהם בגירושים, ובחתונה שלישית עם רעייתו הנוכחית, קליסטה.

"לא אומר דברים שליליים על מריאן"

גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים לשעבר, נערך מבעוד מועד למגננה. שתי בנותיו (מנישואיו הראשונים) פירסמו מוקדם יותר היום הודעה בה נאמר כי ייתכן שהפרטים שיפורסמו בראיון "אינם מדויקים". "כל מי שעבר חוויה כזו (גירושים) מבין שזו טרגדיה אישית מלאה בחרטה, וכוללת לפעמים זיכרון שונה של האירועים", מסרו הבנות, קאת'י לוברס וג'קי קושמן. "אנחנו לא נאמר דבר שלילי על אשתו לשעבר של אבינו. הוא כבר הבהיר בעבר, באופן פרטי ופומבי, כי הוא מצטער על כל כאב שגרם לאנשים שהוא אוהב".

גינגריץ' עצמו סרב להגיב לסוגיה, והעדיף להפנות את החצים לעבר אמצעי התקשורת ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "אני לא עומד לומר אף דבר שלילי על מריאן", אמר בראיון ל-NBC. "אני מבין שחלק מאנשי תקשורת האליטה מעוניינים לעשות הכל מלבד לסקר את כשלונותיו של אובמה, אך למען האמת, יש לנו הרבה בעיות אמיתיות עליהן נוכל לדבר".

המשבר הזה מגיע דווקא בימים בהם נראה כי גינגריץ' מצליח להרים מחדש את הקמפיין שלו, לאחר כמה עימותים מוצלחים מבחינתו והופעות מוצלחות בפני קהל נלהב בדרום קרוליינה. לפי סקר שפרסמה אמש רשת CNN, הוא הצליח לצמצם את הפער הגדול מרומני, שעמד כבר על עשרות אחוזים בכמה מהסקרים, ולפגר אחריו ב-10% בלבד בדרום קרוליינה, עם 23% במקום השני, מול 33%. בכך הוא חולף על פני סנטורום ורון פול, שעד לפני מספר ימים התחרו ביניהם על המקום השני לאחר רומני. בסקר האחרון, זכה סנטורום ב-16%, ואילו פול ב-13%. דבר אחד בטוח - אם רומני אכן ינצח בסופו של דבר בדרום קרוליינה - מדינה שמרנית ביותר שממש אינה "המגרש הביתי" של מושל מסצ'וסטס לשעבר - כבר יהיה למתחריו קשה מאוד להדביק את הפער.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully