וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון: חבר הנער פיליפ גלר הודה בהריגתו

הנאשם, קטין בן 16, הודה בעובדות כתב האישום ובסעיף האישום המרכזי, אולם לא הושגה הסכמה על עונשו. הנאשם דקר בסכין את גלר, במהלך קטטה בין השניים, במסגרתה הטיח בו גלר אבן גדולה

הסדר טיעון בפרשת רצח הנער פיליפ גלר: חברו בן ה-16 של הנער, שנדקר למוות לפני כחצי שנה בבאר-שבע, הודה היום (ראשון) בהריגת גלר במהלך קטטה, בבית המשפט המחוזי בעיר. לצורך הסדר הטיעון, שזכה להסכמת משפחתו של הנרצח, לא נערכו שינויים מהותיים בכתב האישום המקורי – העבירה המרכזית (הריגה) נותרה בעינה, וכך גם העובדות המרכזיות שנכללו בכתב האישום המקורי. עם זאת, במסגרת ההסדר לא הגיעו הצדדים להסכמה על העונש.

הנרצח מבאר שבע. אלברטו דנקברג, באדיבות המשפחה
הקטטה ביניהם הסתיימה במוות. גלר עם חברו הנאשם/באדיבות המשפחה, אלברטו דנקברג

בפרקליטות מחוז הדרום רואים ערך רב בהסדר טיעון, בעיקר בכך שהקטין יודה בעבירת הריגה, ייקח אחריות על מעשיו, ובכך שהדבר יאפשר הכרעת דין תוך פרק זמן קצר ככל האפשר ממועד ביצוע המעשה. מכתב האישום המתוקן עולה כי בליל ה-3 ביוני השנה, אירח הנאשם בביתו מספר חברים, ובהם גם גלר. בשלב מסוים פרץ ויכוח בין הנאשם לגלר, שהמשיך בפארק סמוך לבית. הם החלו לקלל זה את זה, לדחוף זה את זה ולהכות אחד את השני באגרופים, עד שחבריהם הפרידו ביניהם. הנאשם שב לביתו יחד עם כמה מחבריו, בעוד שגלר נשאר בפארק עם חברים אחרים.

"תעוף מפה, צא לי מהבית"

לאחר זמן מה, הגיע גלר אל בית הנאשם, כשהוא נושא בידו אבן גדולה, נעמד בחצר שמחוץ לדלת הבית, שהייתה נעולה, וקרא לנאשם מספר פעמים לצאת מן הבית. לבסוף לקח הנאשם סכין מהמטבח, יצא אל חצר הבית לעבר גלר, ואמר לגלר שיתרחק מהבית. גלר, על פי כתב האישום, אמר לנאשם: "אם אתה גבר, נלך מכות 'בלי כלום'". גלר גם הניח את האבן על אדן החלון והראה לנאשם שידיו ריקות, אלא שזה המשיך לאחוז בסכין. חברו של הנאשם ניסה להוציא את הסכין מידו, אך ללא הועיל.

לאחר חילופי דברים נוספים יצא שוב הנאשם אל גלר, שישב על מדרגות ביתו, אחז בו בכוח וגרר אותו במורד המדרגות לעבר שער הכניסה לחצר, כשהוא צועק עליו: "תעוף מפה, צא לי מהבית", והצמיד את הסכין לצווארו של גלר, תוך שהוא מאיים עליו, כי ידקור אותו אם לא ייצא מביתו. גלר אמר לנאשם שהוא יוצא, הפנה את גבו של הנאשם כשפניו אל השער, אך אז הסתובב לעבר הנאשם כשהוא אוחז בידו באבן, והטיח את האבן בפניו של הנאשם.

בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, דקר הנאשם את גלר במפשעתו, דקירה שגרמה נזק לאיבריו הפנימיים. הסכין נותרה נעוצה בגופו של גלר, אז עזב אותו הנאשם, וחזר לביתו. גלר עלה במדרגות למרפסת הבית, שלף את הסכין מגופו, וקרס על הרצפה כשהוא מדמם. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים סורוקה בעיר, בו הוא נותח, אך מת מפצעיו.

עוד על רצח הנער פיליפ גלר
ביה”ס של גלר להורים: ”מסיבה - רק עם מבוגר וללא אלכוהול”
היום: החשוד בגרימת מותו של הנער בב”ש יואשם
החשוד בדקירתו למוות של פיליפ גלר יואשם ברצח?
החברים חשודים שלא מנעו הרצח: ”הם בטראומה קשה”
חשד לרצח: בן 16 נדקר למוות הלילה בבאר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully