וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בדקירתו למוות של פיליפ גלר יואשם ברצח?

רמי שני

9.6.2011 / 13:34

האשמת החשוד בן ה-16 בדקירת חברו בב"ש ברצח מעוררת קושי משפטי, מפני שהרשעה בסעיף זה מחייבת הטלת עונש מאסר עולם ולפי החוק אין ענישה כזו לקטינים. בידי המשטרה סרטון מזירת האירוע

האם החשוד בדקירתו למוות של פיליפ גלר בן ה-16 בבאר שבע לפני כשבוע יואשם ברצח? לדברי המשטרה, החוקרים בפרשה מחזיקים בידיהם עדויות וחומרי חקירה הסותרים באופן משמעותי את הטענה הראשונית של החשוד בן ה-16, לפיה הוא פעל ממניעים של הגנה עצמית. החוקרים מחזיקים בסרטון שצולם במצלמת אבטחה, במרחק לא גדול מזירת ההתרחשות. צו איסור פרסום הוצא נגד הקרנת הסרטון ונגד פרסום תוכנו. במקביל, האריך היום (חמישי) בית המשפט לנוער את מעצרו של החשוד בחמישה ימים.

עוד עולה מהחקירה, כי אמו של החשוד זומנה בעבר לדיון במוסד החינוכי בו הוא לומד על מנת לדון בבעיית השתייה של בנה.

על פי החשד, לאחר הדקירה, עזב התוקף את גלר ושב לביתו, במרחק של כ-20 מטרים ממקום הדקירה. מהחקירה עולה, כי לאחר הדקירה שב גלר לביתו של הדוקר, שם התקיימה מסיבה בהשתתפות מספר נערים. על פי החשד, הנערים ניסו לסייע לגלר, אך חלפו כ-20 דקות מרגע הדקירה ועד לשיחת הטלפון למוקד מד"א, פרק זמן בו ככל הנראה היה ניתן להצילו. בשל כך, עוכבו מספר נערים לחקירה בחשד לאי-מניעת פשע ואי-הגשת סיוע לקורבן, אך בתום החקירה הם שוחררו למעצר בית.

"החשוד בדקירה הוא הותקף"

חבריהם של השניים סיפרו מאוחר יותר, כי הם בטוחים ששתייה מרובה של משקאות אלכוהוליים הביאה לתוצאה הקטלנית בסוף המסיבה: "האלכוהול עלה להם לראש. בטח היה שם סתם ויכוח, כמו שיש תמיד, ואז אחד אמר משהו אחד, השני התנגד וחבט בו סתם ומשם זה הידרדר לאלימות ושליפת סכינים".

יצוין כי בשל גילו הצעיר של החשוד בדקירה, צפויה הפרקליטות להיתקל בקושי להגיש נגדו כתב אישום באשמת רצח. זאת כיוון שהרשעה בסעיף זה מחייבת הטלת עונש של מאסר עולם ועל פי החוק אין ענישה כזו לקטינים.

פרקליטתו של החשוד, עורכת הדין פאולה ברוש מהסנגוריה הציבורית, אמרה מיד לאחר הדיון בהארכת מעצרו, כי הוא במצב נפשי בעייתי וקשה וכי פעל מתוך ניסיון להגן על עצמו: "לטענתו הוא פעל מתוך הגנה עצמית, לאחר שהוא הותקף על ידי המנוח. אני מניחה שבתום החקירה המשטרה תגיע למסקנות והפרטים יתבררו בהמשך". אך לדברי המשטרה, לא כך הדבר. על פי ההערכה, החשוד פעל ממניעים של נקמה.

עוד באותו נושא:
חשד לרצח: בן 16 נדקר למוות הלילה בבאר שבע
החברים חשודים שלא מנעו הרצח: "הם בטראומה קשה"
אח הנרצח מב"ש: "אולי הדוקר תכנן את הרצח מראש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully