וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים חשודים שלא מנעו הרצח: "הם בטראומה קשה"

רמי שני

5.6.2011 / 7:44

פיליפ גלר, בן ה-16, שנרצח ביום שישי בבאר-שבע, והחשוד בדקירתו היו "חברים טובים מאוד", כך מספרים חבריהם. 10 נערים נוספים שנכחו באירוע עוכבו לחקירה בחשד לאי מניעת פשע

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: יותם בן-דוד)

בית משפט השלום בבאר שבע האריך אמש (שבת) בשישה ימים את מעצרו של הנער החשוד ברצח חברו, פיליפ גלר, בן 16 מבאר שבע, במהלך קטטה שהתפתחה ביניהם ביום שישי. 10 נערים נוספים שנכחו באירוע עוכבו לחקירה בחשד לאי מניעת פשע.

הוריהם של הנערים שעוכבו לחקירה אמרו הבוקר כי גם לאחר שחרורם, ילדיהם נמצאים בטראומה קשה והם מתקשים להתאושש.

פיליפ גלר, שנדקר ביום שישי בלילה למוות בבאר-שבע, והחשוד בדקירתו היו חברים קרובים. כך סיפרו חבריהם של השניים. "הם שתו אלכוהול וזה עלה להם לראש", סיפר אחד החברים, שבא להביע תנחומים בבית הורי הקורבן. "האלכוהול משחק שם תפקיד חשוב. הם חברים טובים מאוד, לא ברור לנו איך הגיעו הדברים לידי כך. אף אחד מהם לא אלים, גם לא זה שנדקר".

"הם לא אלימים"

גם במשטרה מייחסים לאלכוהול חשיבות מכרעת באירוע. מחקירת המשטרה עולה כי השניים בילו עם מספר בני נוער וככל הנראה שתו משקאות חריפים, כשלפתע התפתחה ביניהם קטטה. "הדברים התפתחו עד כדי מהלומות של ממש", סיפר סנ"צ יוסי כהן, מפקד תחנת משטרת באר שבע. "החשוד שנעצר סיפר כי בשלב מסוים היכה אותו חברו באמצעות לבנה בראשו. ברגע זה הוא שלף סכין ודקר אותו", הוסיף.

חבר אחר של השניים הוסיף: "אני מכיר אותם מצוין, מאז שאני קטן. אף אחד מהם לא יכול היה להרים יד על מישהו אחר. הם לא אלימים". נ', חבר של השניים, ציין בהתייחסו להשפעת האלכוהול כי "אם יש שניים שקצת מתווכחים ועוברת בחורה, האגו מצטרף גם הוא למשחק. זה מיד גולש לפסים של ויכוחים".

במהלך השבת ביצעה המשטרה שחזור של האירוע עם הנער החשוד במעשה. בערב ארגנו חבריהם של השניים אירוע לציון חברם שנדקר, בבית הספר התיכון שבו למד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully