וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעה ראשונה לשליט צפון קוריאה: מעל ארון אביו

קים ז'ונג און תועד עובר על פני ארונו של אביו המת, קים ז'ונג איל, בעוד גילויי האבל ההיסטריים נמשכים במדינה המבודדת. מזכ"ל סבא"א: מקווים שכעת נוכל להשיב את פקחי הגעין למדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום שאחרי מותו של מנהיג צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, הציגה הטלוויזיה הממלכתית במדינה תמונות ראשונות של הרודן המנוח - בארון מתים שהוצג לראווה. בצילומים נראה לראשונה מאז המוות גם יורשו של קים, בנו, קים ז'ונג און, שמונה כבר אתמול רשמית לשליט המדינה. הלווייתו של קים צפויה להתקיים רק ביום רביעי הבא. צפון קוריאה כבר הודיעה כי נציגים ממדינות זרות לא יוזמנו ליטול בה חלק.

בצילומים נראה ארונו של השליט, שהלך לעולמו בשבת, כשהוא סגור בתא זכוכית ומוקף בפרחים אדומים ולבנים, כשכל העת ניצבים ליידו חיילים מצבא צפון קוריאה העומדים על המשמר. בכירים במשטר נראים בתמונות כשהם חולקים כבוד אחרון ל"מנהיג היקר", ובהם גם קים הבן.

חילופי דורות בצפון קוריאה - עוד כותרות:
קלינטון: "מקווה לשיפור היחסים עם צפון קוריאה"
השלטון הועבר כהלכה: צפון קוריאה ערכה ניסוי טילים
בעקבות מות קים ז'ונג איל: חשש מאי יציבות אזורית
צפון קוריאה אחרי קים: נשק גרעיני בידיים חדשות
צפון קוריאה הגרעינית לא תציג סממן של חולשה / ד"ר אלון לבקוביץ

משידורי הטלוויזיה של צפון קוריאה: ארונו של קים ז'ונג איל מוצג לראווה. רויטרס
גופתו של קים בארון/רויטרס

ברחבי המדינה הקומוניסטית המבודדת נמשכים גילויי האבל הכבד, או לפחות הצגתו ככזה בידי מנגנוני התעמולה של המשטר. ערוץ הטלוויזיה של השלטון ממשיך כל העת לשדר בלי הפסקה צילומים של אזרחים מתייפחים בבכי ברחובות הבירה פיונגיאנג, ומתקשים לעכל את הבשורה.

"זהו שברון הלב הגדול ביותר, שהגנרל שלנו עזב אותנו", אמר אחד האזרחים הבוכיים. אזרחית אחרת כבר נשבעה אמונים ליורש, תוך בכי היסטרי: "הגנרל שלנו לא עזב סתם כך. הוא יישאר בליבנו לעד. הגנרל היקר... אנו נישא את עינינו לעבר החבר המכובד קים ז'ונג און, כפי שהתחייבנו בפניך".

אזרחים אבלים על מותו של קים ז'ונג איל מתאספים בבירת צפון קוריאה, פיונגיאנג, 19 בדצמבר 2011. רויטרס
קוריאנים בוכים ואבלים, אתמול בפיונגיאנג/רויטרס

בתוך כך, לאחר שביממה האחרונה קראו בארה"ב ובמדינות נוספות במערב לצפון קוריאה להיפתח יותר לעולם בעקבות חילופי השלטון, באו"ם מצפים גם לחדש את הפיקוח הגרעיני על פיונגיאנג, שהופסק ב-2009 עם גירושם של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מהמדינה. היום ציטטה סוכנות הידיעות היפנית קיודו את מזכ"ל סבא"א, יוקיה אמאנו, שאמר כי הוא מקווה שבקרוב יוכלו הפקחים לשוב למדינה.

"נוכחות הפקחים נחוצה לחלוטין לתהליך הפירוק מנשק גרעיני", אמר אמאנו, במהלך ביקור בטוקיו, שם נפגש עם השר הממונה על המשבר הגרעיני ביפן, גושי הונסו. "הוריתי למטה סבא"א לבחון את כל המידע. אני רוצה שנישאר מעורבים בתהליך". יש לציין כי עוד לפני מותו של קים, החל בחודשים האחרונים תהליך הפשרה בנושא, וצפון קוריאה החלה בשיחות עם ארה"ב על חידוש הפיקוח והמו"מ על התפרקות מגרעין. לפני מספר ימים אף התפרסם דיווח לפיו פיונגיאנג הביעה כבר הסכמה להתפרק מגרעין תמורת סיוע מארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully