וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "מקווה לשיפור היחסים עם צפון קוריאה"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה כי "כולנו חולקים אינטרס משותף בחילופי שלטון יציבים ושלווים בצפון קוריאה", והוסיפה: "אנחנו עדיין דואגים מאוד לאזרחיה"

מזכירת המדינה האמריקאית הילראי קלינטון אמרה הערב (שני) כי ארצה מקווה לשיפור היחסים עם צפון קוריאה לאחר מותו של שליט המדינה קים ז'ונג איל. קלינטון סיפרה כי היא מקיימת קשרים עם שותפיה לפורום השישיה, באמצעותו התנהלו המשא ומתן על תוכנית הגרעין מול המדינה המבודדת.

בפורום חברות מלבד צפון קוריאה, גם ארה"ב, רוסיה, סין, יפן, ודרום קוריאה. "כולנו חולקים אינטרס משותף בחילופי שלטון יציבים ושלווים בצפון קוריאה", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים עם שר החוץ של יפן קויצ'ירו גמבה. "אנחנו מבטאים תקווה לשיפור הקשרים עם קוריאה הצפונית ועדיין דואגים מאוד לרווחת אזרחיה".

שר החוץ היפני גמבה אמר הערב כי הוא מסכים עם דבריה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי יש צורך בהידוק היחסים בין ארצות הברית ויפן לטובת מניעת התחמשותה הגרעינית של צפון קוריאה. "אנו מקווים לראות צעדים מוחשיים מצד פיונגיאנג" לקראת פירוקה הגרעיני של המדינה המסוגרת.

ברקע: עוד שיגור טיל צפון קוריאני

מוקדם יותר היום, ערכה הצפון קוריאה ניסוי בשיגור טיל לטווח קצר, שעות ספורות בלבד אחרי פרסום ההודעה של מותו של מנהיג המדינה, קים ז'ונג איל. מוקדם יותר, העריכו פרשנים כי עם מותו, תנסה פיונגיאנג להפגין את כוחה הצבאי בזמן העברת השלטון לידי בנו, קים ז'ונג און.

סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, יונהאפ, ציטטה גורמים רשמיים בסיאול, שאמרו כי הטיל שוגר לעבר הים ולכיוון מזרח. ייתכן כי הניסוי נערך עוד טרם ההודעה הרשמית ששודרה בטלוויזיה על מותו של קים, שמת כבר ביום שבת.

עם זאת, גורם רשמי בדרום קוריאה, שלא זוהה בשמו או בתפקידו, העריך כי עיתוי הניסוי אינו קשור בהכרח למותו של קים. לא נמסרו פרטים נוספים על אודות מהות הניסוי או סוג הטיל ששוגר. צפון קוריאה ערכה בעבר לפחות שני ניסויים גרעיניים מוצלחים בטילים לטווח בינוני וארוך, ומנסה טילים מסוגים שונים לעתים קרובות.

מוקדם יותר הביעו כמה מדינות חשש מהדרדרות המצב הביטחוני בסביבתן עם מותו של קים, ששלט במשך 17 שנים באימפריה הקומוניסטית שירש מאביו.

(עדכון ראשון: 21:13)

עוד בנושא
השלטון הועבר כהלכה: צפון קוריאה ערכה ניסוי טילים
מות קים ז'ונג איל: חשש מאי יציבות אזורית
קים ז'ונג איל, מנהיג צפון קוריאה, מת בגיל 69

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully