וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון הועבר כהלכה: צפון קוריאה ערכה ניסוי טילים

רק הבוקר נודע על מותו של המנהיג קים ז'ונג איל, וכבר בצהריים התריעה השכנה מדרום כי הבחינה בניסוי טילים שנערך מעבר לגבול. האם זו הפגנת שרירים לרגל כניסתו לתפקיד של היורש?

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

לא מבזבזים רגע: צפון קוריאה ערכה הבוקר (שני) ניסוי בשיגור טיל לטווח קצר, שעות ספורות בלבד אחרי פרסום ההודעה של מותו של מנהיג המדינה, קים ז'ונג איל. מוקדם יותר, העריכו פרשנים כי עם מותו, תנסה פיונגיאנג להפגין את כוחה הצבאי בזמן העברת השלטון לידי בנו, קים ז'ונג און.

סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, יונהאפ, ציטטה גורמים רשמיים בסיאול, שאמרו כי הטיל שוגר לעבר הים ולכיוון מזרח. ייתכן כי הניסוי נערך עוד טרם ההודעה הרשמית ששודרה בטלוויזיה על מותו של קים, שמת כבר ביום שבת.

עם זאת, גורם רשמי בדרום קוריאה, שלא זוהה בשמו או בתפקידו, העריך כי עיתוי הניסוי אינו קשור בהכרח למותו של קים. לא נמסרו פרטים נוספים על אודות מהות הניסוי או סוג הטיל ששוגר. צפון קוריאה ערכה בעבר לפחות שני ניסויים גרעיניים מוצלחים בטילים לטווח בינוני וארוך, ומנסה טילים מסוגים שונים לעתים קרובות.

מוקדם יותר הביעו כמה מדינות חשש מהדרדרות המצב הביטחוני בסביבתן עם מותו של קים, ששלט במשך 17 שנים באימפריה הקומוניסטית שירש מאביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

יפן חוששת מאי-יציבות באזור

בטוקיו התכנסה ישיבה מיוחדת של ממשלת יפן, ובסיומה נמסרה הודעת ניחומים לצפון קוריאה. עם זאת, דווח כי לגורמים בכירים ניתנה התראה מפני אי-יציבות אפשרית. עוד נמסר כי "הממשלה היפנית מקווה שההתפתחות הבלתי-צפויה הזו לא תהווה השפעה שלילית על השלום ועל היציבות בחצי האי הקוריאני".

בסין, הורד לחצי התורן הדגל בשגרירות של צפון קוריאה בבייג'ינג. לפי כמה דיווחים, מעבר הגבול דנדונג, העמוס ביותר בין סין לצפון קוריאה, נסגר לאות אבל, וייפתח מחדש בחודש הבא. משרד החוץ של סין הודיעה כי מותו של קים "מטריד", וכי בייג'ינג מביעה צער לבני עמו. "הוא היה מנהיג דגול, שתרם רבות ליחסים עם סין", נאמר בהצהרה. "אנו בטוחים שהעם בצפון קוריאה יוכלו להפנות את הצער שלהם לעבר איחוד וכוח".

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ברק אובמה שוחח בטלפון עם עמיתו בדרום קוריאה, לי מיונג בק, מיד עם היוודע דבר מותו של קים, וביקש להביע בפניו את מחויבותה של וושינגטון לביטחון של ארצו. צבא דרום קוריאה הועמד בכוננות עליונה, אולי מחשש שיורשו של קים - בנו, קים ז'ונג און - ינסה "להפגין שרירים" בימי חילופי השלטון. עוד נמסר כי בק קרא "לרגיעה באזור" וביקש מבני עמו להמשיך בשגרת יומם. עד כה לא דווח על נוכחות צבאית מוגברת בגבול מצד הצפון-קוריאנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully