וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדנדה הרפובליקנית נמשכת: כעת גינגריץ' מוביל

למרות ההערכה שבסופו של דבר יזכה מיט רומני במועמדות לנשיאות, נראה כי חברי המפלגה נחושים לנסות כל אופציה לפניו - וכעת, לפי הסקר האחרון, זהו ניוט גינגריץ', ש"סוחב" לא מעט בעיות

מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, שנחשב בידי רבים למתמודד שיזכה בסופו של דבר במועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, לנוכח העובדה שהוא נחשב לבעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח את הנשיא המכהן ברק אובמה, הצליח בשבוע האחרון להתבסס סוף סוף בראש הסקרים במפלגה, אחרי התרסקותם, בזה אחר זה, של שניים מיריביו העיקריים - מושל טקסס לשעבר ריק פרי ואיש העסקים הרמן קיין. אך הלילה (חמישי) התברר כי כנראה מוקדם היה לברך על המוגמר: בסקר עדכני שערכה רשת "פוקס", צנח רומני מ-28% תמיכה ל-22% בלבד, ואת המקום הראשון, עם 23% תופס לראשונה מועמד שאיש לא נתן לו סיכויים רבים עד כה: ניוט גינגריץ' הוותיק, שהיה יו"ר בית הנבחרים בשנות ה-90.

קיין, שנפגע קשות מפרשת ההטרדות המיניות ומהופעה מביכה בראיון בתחילת השבוע, מגיע למקום השלישי בסקר עם 15 אחוזי תמיכה בלבד. אחריו מתייצב חבר בית הנבחרים מטקסס, רון פול, עם 8%. פרי, שעד לא מזמן הוביל במרוץ, זוכה ל-7% בלבד, אחרי התרסקותו הטלוויזיונית האחרונה, ואחריו חברת בית הנבחרים ממינסוטה מישל בכמן (6%), מושל יוטה ג'ון האנטסמן (3%) וחבר בית הנבחרים מפנסילבניה ריק סנטורום (2%). יתר הנשאלים, 14%, בחרו באפשרויות "מועמד אחד", "מוקדם מדי להחליט" ו"לא יודע".

גינגריץ', למרות הרוח הגבית ממנה הוא נהנה כעת, "סוחב" איתו לא מעט בעיות וחשדות לשחיתות, שהאחרונה שבהן צפה ועלתה השבוע: 1.6 מיליון דולרים שקיבל מבנק המשכנתאות הממשלתי "פרדי מאק" במשך יותר משמונה שנים (בין 1999 ל-2008). גינגריץ' טוען כעת שקיבל את הכספים תמורת "ייעוץ אסטרטגי" - גרסה מעט שונה מזו שהציג בתחילה, לפיה שימש כ"היסטוריון הבית" של החברה. הוא הדגיש כי "הסכם סודיות" מונע ממנו לפרט יותר בנושא. גורמים ב"פרדי מאק" טענו בראיונות בעילום שם לכלי התקשורת בימים האחורנים כי גינגריץ' סייע לבנק להשיג דריסת רגל במסדרונות הממשל, ו"לזהות חברים בגבעת הקפיטול".

המרוץ הרפובליקני - כותרות אחרונות:
שנה לבחירות בארה"ב: הקרקס הרפובליקני בעיצומו
מתלוננת רביעית נגד קיין נחשפה, ויש גם חמישית?
"אופס": צפו בריק פרי משפיל עצמו בשידור חי
גם לקיין יש "אופס": "דברים מתערבבים לי בראש"
מועמדים רפובליקנים הביעו תמיכה בתקיפת אירן

ניוט גינגריץ' עם אשתו קסטיליה לאחר עימות טלוויזיוני בין המתמודדים הרפובליקנים על הנשיאות, 12 בנובמבר 2011. AP Photo/Richard Shiro, AP
חובות שופינג של מאות אלפי דולרים. גינגריץ' השבוע עם אשתו קסטיליה/AP, AP Photo/Richard Shiro

"פרדי מאק" וחברת האם שלו, "פאני מיי", השולטים על כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב, נתונים זה שנים לביקורת חריפה מצד גורמים רפובליקניים בקונגרס, המתנגדים מסורתית למעורבות ממשלתית בשוק המשכנתאות. לכן, המעורבות בבנק ההשקעות מביכה במיוחד עבור גינגריץ' ועלולה לפגוע קשות במעמדו במפלגה.

לגינגריץ' יש גם בעיות נוספות: הוא סוחב עמו יותר מדי התבטאויות בעייתיות וסותרות וגם בעיות אישיות, כמו היסטוריה של שלוש נשים. בשתיים הראשונות בגד, למרות דבקותו ב"ערכי משפחה", והנוכחית, קסטיליה, כבר "עשתה לו בושות" עם חובות שופינג של מאות אלפי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully