וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לקיין יש "אופס": "דברים מתערבבים לי בראש"

המתמודדים הרפובליקנים על הנשיאות ממשיכים לספק רגעי מבוכה. אחרי התרסקות ריק פרי בעימות, הגיע תורו של הרמן קיין לגמגם בראיון טלוויזיוני, בו לא הצליח להסביר מה עמדתו לגבי לוב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

המירוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית נמשך, ודומה כי המועמדים לא מפסיקים להתחרות ביניהם מי יעשה יותר בושות. אחרי תקרית ה"אופס" המביכה של מושל טקסס לשעבר ריק פרי, בעימות הטלוויזיוני בשבוע שעבר, הגיעה הלילה (שלישי) מבוכה נוספת, הפעם מבית היוצר של איש העסקים הרמן קיין, שנאלץ להתמודד בימים אלה גם עם שורה של האשמות בהטרדה מינית, ועל פי הסקרים האחרונים מגיע למקום השני במרוץ לראשות המפלגה, אחרי מיט רומני.

קיין, שנושא מדיניות החוץ נחשב עקב האכילס שלו, כבר נתפס לא מזמן בהתבטאות מביכה כשהביע את דאגתו מכך ש"סין עלולה לפתח נשק גרעיני". אך רגע מביך בהרבה הגיע בראיון מצולם ל"גו'נל סנטינל" ממילווקי, בו נשאל אם הוא תומך במדיניותו של הנשיא ברק אובמה בלוב - ופשוט איבד כיוון.

"אוקיי, לוב...", הוא גמגם, ואף ניסה לקבל אישור מהמראיין שהוא בכיוון הנכון. "הנשיא אובמה... תמך ב... בהתקוממות, נכון? הנשיא אובמה קרא לסילוקו של קדאפי. אני רק רוצה לוודא שאנחנו מדברים על אותו דבר, לפני שאני אומר 'כן אני מסכים', או לא 'אני לא מסכים'. אני לא מסכים עם הדרך שבה הוא ניהל זאת, מהסיבות הבאות... לא, זו שורה אחרת... אני צריך לחזור אחורה... הרבה דברים מתערבבים לי בראש...".

כמו פרי לפניו, גם קיין התעשת בהמשך וניסה לתקן את הרושם, הבהיר שמדובר ב"נושא רגיש ומורכב", ושיהיה עליו להיוועץ עם גורמים נוספים לפני שיקבל החלטה - אבל הנזק כבר נעשה, בגדול. בהמשך, הוא גמגם לא מעט גם כשנשאל לגבי הסוגייה האירנית, ובין היתר הסביר כי תקיפה באירן אינה "אפשרות פרקטית", משום שזו מדינה "מאוד הררית, זה מה שהופך את זה לקשה מאוד".

ההתמודדות הרפובליקנית - עוד כותרות:
שנה לבחירות בארה"ב: הקרקס הרפובליקני בעיצומו
מועמדים רפובליקנים הביעו תמיכה בתקיפת אירן
"אופס": צפו בריק פרי משפיל עצמו בשידור חי
מתלוננת רביעית נגד קיין נחשפה, ויש גם חמישית?

מישל בכמן: אמריקה צריכה להיות יותר כמו סין

לא רק פרי וקיין משגרים הצהרות משונות. גם מועמדת נוספת, חברת הקונגרס מישל בכמן ממינסוטה, גרמה לכמה גבות להתרומם בימים האחרונים כשהציגה את המודל הכלכלי שלה עבור ארצות הברית: סין הקומוניסטית, שם, לדבריה, אין מערכת רווחה מסועפת ומיותרת כמו בארה"ב.

"אם תסתכלו על סין, אין להם תלושי מזון", הסבירה בעימות הטלוויזיוני האחרון, ולאחר מכן גם גיבתה את הדברים בטקסט פרי עטה שהעלתה לאתר האינטרנט שלה. "אם תסתכלו על סין, הם במצב אחר לחלוטין, הם חוסכים לביטחון הפנסיוני של עצמם. אין להם את רשות הסחר הפדרלית, אין להם מדינת רווחה מודרנית - וסין צומחת".

כפי שזה נראה כרגע, מיט רומני, שלפי הסקרים האחרונים פותח פער בהובלת מועמדי המפלגה עם 28% תמיכה (לעומת 20% לקיין), יכול להיות רגוע למדי - כשמתחריו עושים עבורו את העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully