וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדים רפובליקנים הביעו תמיכה בתקיפת אירן

בעימות שהוקדש ליחסי חוץ, תקפו כל המועמדים את המדיניות הנרפית של אובמה נגד הגרעין האירני. מיט רומני, שפתח פער בהובלת הסקרים במפלגה: "אם תבחרו בי, לאירן לא יהיה נשק גרעיני"

המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית מגייסים את הדיון הבוער בסוגייה האירנית כדי לנגח את הנשיא ברק אובמה. בעימות הטלוויזיוני האחרון בין שמונת המועמדים, שנערך אמש (שבת) בדרום קרוליינה, תבעו כולם להחריף את המדיניות האמריקאית כלפי אירן, ושלושה מהם אף הביעו תמיכה מפורשת במהלך צבאי נגדה, כדי למנוע ממנה לשים ידה על נשק גרעיני.

הבולט ביותר היה מיט רומני, מושל מסטצ'וסטס לשעבר, שנחשב כעת לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות במועמדות המפלגה לנשיאות. לדבריו, כדי לרסן את אירן, נחוץ "איום ממשי" במלחמה - ולטענתו, אובמה כשל ביצירת איום כזה. "אם נבחר שוב בברק אובמה, לאירן יהיה נשק גרעיני", אמר רומני בעימות, שהוקדש ליחסי החוץ של ארה"ב. "אם תבחרו במיט רומני, לאירן לא יהיה נשק גרעיני".

רומני נהנה בימים אלו מרוח גבית חזקה לקמפיין שלו, מהסקרים המציבים אותו שוב בראש, לאחר חודשים בהם נטלו את ההובלה מושל טקסס לשעבר ריק פרי ואחריו איש העסקים מג'ורג'יה הרמן קיין. לפי סקר רויטרס ומכון IPSOS שפורסם הבוקר, רומני אף מתחיל לפתוח פער, עם תמיכתם של 28% מחברי המפלגה. קיין, שהתמיכה בו צנחה בגלל פרשת ההטרדות המיניות בהן הואשם, מגיע למקום השני עם 20%, ואילו במקום השלישי ניצב יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', עם 16%. פרי, שמצבו ממשיך להידרדר בעקבות שורת הופעות כושלות, מגיע למקום הרביעי עם 10% בלבד. ללא קשר לתמיכה, כמחצית מהנשאלים בסקר העריכו שרומני הוא שיזכה בסופו של דבר בכרטיס להתמודדות.

שנה לבחירות בארה"ב: הקרקס הרפובליקני בעיצומו

עימות טלוויזיוני בין המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, ספרטנבורג, דרום קרולינה, 12 בנובמבר 2011. רויטרס
העימות, הלילה בדרום קרוליינה. מימין: סנטורום, פרי, גינגריץ', רומני, קיין, פול, בכמן והאנטסמן/רויטרס

בדומה לרומני, גם שני מועמדים נוספים - גינגריץ', וחבר בית הנבחרים מפנסילבניה ריק סנטורום - הביעו בעימות כי צריך לשמר "איום ממשי" בתקיפה צבאית נגד אירן. קיין הביע עמדה מעט מרוככת יותר, כשאמר כי יש לתמוך באופוזיציה האירנית, אך להימנע מפעולה צבאית. חבר בית הנבחרים מטקסס, רון פול, התומך במדיניות חוץ בדלנית, הביע התנגדות מוחלטת לפעולה נגד אירן, והוסיף כי "אני חושש שאנחנו רואים עכשיו תעמולת מלחמה דומה לזו שראינו לפני המלחמה בעירק".

יתר שלושת המועמדים - פרי, מישל בכמן וג'ון האנטסמן - לא נשאלו בנושא. עם זאת, בכמן ניצלה את הבמה כדי להאשים את אובמה כי "אינו ניצב לצד ישראל בזמן בו איום במלחמה גרעינית מונח על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully