וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ונשיאי רוסיה וסין: "תגובה משותפת" לאירן

נשיא ארה"ב אישר כי הגרעין האירני עלה בפגישותיו בהוואי עם נשיאי שתי המעצמות שכבר הביעו את סירובן לעוד סבב סנקציות על טהרן. "נפעל יחד כדי לוודא שאירן עומדת בהתחייבויותיה", אמר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע הלילה (ראשון) כי העלה את נושא אירן, בעקבות הדו"ח האחרון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שמצא כי היא מפתחת נשק גרעיני, בפגישות שקיים אתמול עם מנהיגי שתי המדינות שהביעו את התנגדותן להטלת סנקציות נוספות על טהרן - רוסיה וסין. אובמה נפגש עם נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, ונשיא סין, הו ז'ינטאו, קיים אובמה בכינוס הארגון לשיתוף פעולה אסייתי-פסיפי (APEC) בהונולולו שבהוואי.

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אחרי דו"ח סבא"א: סין קוראת לאירן לנהוג ב"כנות"
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל
רוסיה וסין מקשיחות עמדה: "לא לסנקציות על אירן"
ברק: יהיה קשה לגבש קואליציה עולמית נגד אירן

נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש עם נשיא רוסיה דיטרי מדבדב, ועידת APEC, בהונולולו, 12 בנובמבר 2011. רויטרס
דנו גם בנושא אפגניסטן וסוריה. אובמה עם מדבדב, אתמול/רויטרס

בתום פגישתם, קיימו אובמה ומדבדב מסיבת עיתונאים משותפת, בה הסכים אובמה לומר כי הנושא האירני עלה בפגישה, וכי במהלכה הסכימו שני האישים כי יש "לפעול לגיבוש תגובה משותפת שתגרום לאירן לעמוד במחויבויותיה הבינלאומית, בכל הקשור לתוכנית הגרעין שלה". מדבדב לא התייחס לנושא בדברים שאמר לאחר הפגישה, שלדברי אובמה, דנו בה גם במצב באפגניסטן ובמצב בסוריה, אך לא הרחיב בנושא. מדבדב התמקד בדבריו בפערים העמוקים בין עמדת רוסיה וארה"ב בשאלת הצבת מערכת הגנה מטילים באירופה.

קודם לפגישה עם מדבדב, נפגש אובמה בנפרד גם עם נשיא סין הו. לאחר הפגישה לא נמסרו פרטים אודותיה, אולם לפניה אמר אובמה כי שני המנהיגים מסכימים כי אירן צריכה "לציית לחוקים ולנורמות הבינלאומיים".

נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש עם נשיא סין הו ז'ינטאו, ועידת APEC, הונולולו, 12 בנובמבר 2011. רויטרס
מסכימים כי אירן צריכה "לציית לחוקים ולנורמות הבינלאומיים". אובמה, הו ונשותיהם, אתמול בהונולולו/רויטרס

בעוד ארה"ב מובילה את המאמצים הבינלאומיים להטיל סבב סנקציות נוסף, חמישי, על אירן, בעקבות דו"ח סבא"א האחרון, התייצבו רוסיה וסין - שתיהן בעלות זכות וטו במועצת הביטחון - כמתנגדות העיקריות להטלת סנקציות כאלו, ואף פרסמו הודעה משותפת בנושא בשבוע שעבר. עם זאת, במהלך הכנס בסוף השבוע ביקשו האמריקאים לטשטש את המחלוקות בנושא. סגן היועץ לביטחון לאומי בארה"ב, בן רודס, אמר אתמול כי "כל שלושת המנהיגים מאוחדים בהתנגדותם לכך שאירן תהפוך למדינה חמושה בנשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully