וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נפעל להטלת סנקציות חדשות על אירן

בעקבות חשיפת המזימה האירנית להתנקש בחיי השגריר הסעודי בוושינגטון, מנהל הממשל האמריקאי מגעים עם מדינות אחרות במטרה להרחיב את העיצומים המוטלים על טהרן. ביידן: "עברו את הגבול"

הממשל האמריקאי מתכנן להשתמש בהאשמות לפיהן אירן תכננה להתנקש בחייו של שגריר ערב הסעודית בארצות הברית כנקודת פתיחה לקמפיין עולמי חדש שנועד לבודד את אירן, כך אמרו היום (רביעי) בכירים אמריקאיים. לדבריהם, הממשל יקדם הטלת סנקציות בינלאומיות חדשות נגד אירן. כמו כן, אמרו, ינסה הממשל לשכנע מדינות אחרות להרחיב את פעילות העונשין שלהן נגד אירן.

"המזימה האירנית, בעיני רבים מהדיפלומטים ובכירים בממשל, חוצה את הקו ואירן צריכה לשאת באחריות על כך", אמרה מזכירת המדינה האמריקאית בראיון לסוכנות הידיעות AP. קלינטון ציינה כי "הנשיא ברק אובמה רוצה לגייס מדינות נוספות כדי לעבוד יחדיו מול מה שנראה כאיום ברור יותר ויותר", הוסיפה קלינטון. גם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר כי ארצו פועלת גם מול מדינות אחרות בנושא. "זה קריטי לאחד את העולם לצורך בידודה של טהרן" אמר ביידן. "המזימה האירנית באמת עברה את הגבול", הוסיף ביידן.

בתוך כך הודיעה גם ממשלת בריטניה כי היא מנהלת התייעצויות עם הממשל האמריקאי ומדינות אחרות בדבר הטלת סנקציות נוספות על אירן. "נתמוך בכל צעדים שיעזרו להביא את אירן לשאת באחריות לפעולותיה", אמר סטיב פילד, דוברו של ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון.

יחסי ארה"ב אירן - לקריאה נוספת:
אירן למזכ"ל האו"ם: "ארה"ב מחרחרת מלחמה"
ארה"ב: סוכלה מזימה אירנית להתנקש בשגריר הסעודי
אירן: "המחאה בוול סטריט - תחילת האביב האמריקאי"

אתמול האשימו מקורות רשמיים בממשל האמריקני את אירן בכך שניסתה להוציא לפועל מזימה לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון. על פי הדיווח, הרשויות האמריקאיות הצליחו לסכל מזימה של שני אירנים שתכננו את ההתנקשות.

שר המשפטים האמריקאי, אריק הולדר, אמר כי אחד משני החשודים במזימה, מנסור ארבאבסיאר, בן 56, נעצר בסוף חודש ספטמבר בשדה התעופה JFK בניו יורק והודה בחשדות המיוחסים לו. ארבאבסיאר הוא אזרח אמריקאי ממוצא אירני. הנאשם השני, גולם שקורי, אירני גם הוא, חשוד בחברות בארגון "עלית-קודס", המשתייך לצבא משמרות המהפכה האירניים. שקורי טרם נתפס ומצוד נרחב אחריו מתנהל כעת.

תכניתם של השניים נחשפה בחודש מאי השנה כשארבאבסיאר פנה לסוכן סמוי של הרשות האמריקאית למלחמה בסמים במקסיקו, וביקש ממנו שיסייע לו להוציא את התוכנית לפועל. הסוכן העביר את המידע שבידיו לידי חוקרי הבולשת האמריקאית. על פי האישום, ארבאבסיאר שילם לסוכן מקדמה בסך 100,000 דולרים עבור הסיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully