וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן למזכ"ל האו"ם: "ארה"ב מחרחרת מלחמה"

12.10.2011 / 6:30

שגריר אירן באו"ם פנה למזכ"ל באן קי-מון וגינה את האישום שהוגש בארה"ב נגד שני אירנים בחשד שתכננו לחסל את השגריר הסעודי בוושינגטון. "האומה האירנית משחרת לעולם נקי מטרור", כתב

שגריר אירן באו"ם, מוחמד חזאי, מחה נמרצות הלילה (רביעי) נגד כתב האישום שהוגש אמש נגד שני אזרחים אירנים בגין כוונתם להתנקש בשגריר הסעודי בוושינגטון, עדאל אל ג'בייר. במכתב ששיגר למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כינה חזאי את המהלך האמריקאי "חרחור מלחמה" ממניעים פוליטיים. "האומה האירנית משחרת לעולם נקי מטרור", כתב חזאי, "המהלך האמריקאי הוא חלק ממכונת תעמולה נגד אירן, המהווה איום על יציבות השלום באזור המפרץ הפרסי".

הדיווח הראשוני על תכנון חיסול השגריר הסעודי בוושינגטון

אמש האשימו מקורות רשמיים בממשל האמריקני את אירן בכך שניסתה להוציא לפועל מזימה לרצוח את שגריר ערב הסעודית בוושינגטון. על פי הדיווח, הרשויות האמריקאיות הצליחו לסכל מזימה של שני אירנים שתכננו את ההתנקשות.

שר המשפטים האמריקאי אריק הולדר אמר כי אחד משני החשודים במזימה, מנסור ארבאבסיאר, בן 56, נעצר בסוף חודש ספטמבר בשדה התעופה JFK בניו יורק והודה בחשדות המיוחסים לו. ארבאבסיאר הוא אזרח אמריקאי ממוצא אירני.

הנאשם השני, גולם שקורי, אירני גם הוא, חשוד בחברות בארגון "עלית-קודס", המשתייך לצבא משמרות המהפכה האירניים. שקורי טרם נתפס ומצוד נרחב אחריו מתנהל כעת.

תכניתם של השניים נחשפה בחודש מאי השנה כשארבאבסיאר פנה לסוכן סמוי של הרשות האמריקאית למלחמה בסמים במקסיקו וביקש ממנו שיסייע לו להוציא את התוכנית לפועל. הסוכן העביר את המידע שבידיו לידי חוקרי הבולשת האמריקאית. על פי האישום, ארבאבסיאר שילם לסוכן מקדמה בסך 100,000 דולרים עבור הסיוע.

בתוך כך, פרסמה מחלקת המדינה האמריקאית אזהרה לאזרחים אמריקאים השוהים מחוץ לארה"ב, מחשש לפעולות טרור נגדם בעקבות התפוצצות הפרשה. "הממשל האמריקאי מעריך שהתכנית האירנית להתנקש בשגריר הסעודי מציינת התמקדות אגרסיבית מצד ממשלת אירן בפעולות טרור נגד דיפלומטים ממספר מדינות", נכתב באזהרה.

עוד על יחסי אירן-ארה"ב:
אירן: ”המחאה בוול סטריט - תחילת האביב האמריקאי”
פאנטה נחת בישראל: ”נפעל יחד נגד האיום האירני”
”אירן עשויה לשלוח כלי שיט לחופי ארצות הברית”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully