וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אופס": צפו בריק פרי משפיל עצמו בשידור חי

האיש שעד לא מזמן הוביל את המרוץ במפלגה הרפובליקנית הלך מאז מדחי אל דחי - והלילה שבר את כל השיאים, עם התקף שיכחה שכבר זכה לתואר "ההופעה הגרועה בתולדות העימותים הנשיאותיים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

האם המרוץ לנשיאות של ריק פרי הגיע לסיומו הרשמי? מושל טקסס לשעבר, שהיה הבשורה הגדולה של המפלגה הרפובליקנית כשנכנס בקיץ למרוץ לנשיאות ארצות הברית, ואף הוביל אז בסקרים, הספיק מאז לעשות כמעט כל טעות אפשרית - בין היתר נכשל בשורת התבטאויות קיצוניות, גימגם בעימותים הטלווזיוניים והביך את עצמו בהופעות ציבוריות מוזרות. אבל השיא, לכל הדעות, הגיע אמש (רביעי), בעימות טלוויזיוני בין המתמודדים במפלגה שערכה רשת הטלוויזיה CNBC, בו הצליח פרי להתעלות אפילו על עצמו.

שנה לבחירות בארה"ב: הקרקס הרפובליקני בעיצומו

כשנשאל פרי על ידי המנחה מה יעשה אם ייבחר לנשיאות, בחר להשיב כי "יש שלוש סוכנויות ממשלתיות שכשאני אהיה שם - לא יהיו יותר". הוא החל למנות אותן: "המסחר, החינוך ו... מסחר, החינוך וה... מה השלישית, בואו נראה...". נראה היה שפרי לוקה באובדן זיכרון, ואחד המתמודדים, חבר בית הנבחרים רון פול, אף ניסה לעזור לו ולהציע פתרון: "ברצינות, אתה מדבר על הסוכנות להגנת הסביבה, לא?". המנחה הקשה, ופרי ניסה שוב: הסוכנות השלישית שאבטל יחד עם החינוך... המסחר ו... בואו נראה... אני לא יכול. את השלישית אני לא זוכר, סליחה. אופס".

הפה הגדול של פרי - המיטב:
ריק פרי: כנשיא אתמוך בתקיפה ישראלית באירן
מבוכה לריק פרי: חווה בבעלותו נקראה "ראש-כושי"
פרי: "אשלח את צבאנו למקסיקו"
פליטת פה: פרי האשים את נגיד הבנק ב"בגידה במולדת"
האם הוא שיכור? פרי בסטנד-אפ כושל בניו המפשייר

ריק פרי (ימין) ויריבו הרמן קיין בעימות בין המתמודדים על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, 9 בנובמבר 2011. רויטרס
אחד מגמגם, השני מואשם בהטרדות. קיין ופרי, הלילה בעימות/רויטרס

בהמשך תיקן פרי את עצמו והסביר כי התכוון לסוכנות האנרגיה - אך זה כמובן כבר היה מאוחר מדי. התקשורת האמריקנית הסתערה על התקרית המביכה כמוצאת שלל רב, ועד מהרה הוגדרה הופעתו של פרי כ"גרועה ביותר בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים". המעידה הפכה גם להיט ברשת, וכבר הספיקה לצבור מאות אלפי צפיות ביוטיוב.

ההתרסקות של פרי מגיעה בימים בהם גם המועמד הרפובליקני המוביל כרגע בסקרים, הרמן קיין, נאלץ להתמודד עם שורה של האשמות כי הטריד מינית נשים. בעימות אמש, הוא שב והדף בתוקף את הטענות נגדו: "העם האמריקני ראוי ליותר מאשר אדם שנשפט בבית הדין של דעת הקהל, על בסיס האשמות חסרות שחר. זה כל הסיפור".

הנשיא ברק אובמה אמנם סובל משיעורי תמיכה ירודים למדי, אך לנוכח הקרקס הנמשך במפלגה היריבה - הוא ודאי יכול בינתיים להתרווח בכורסתו ולחכך ידיו בהנאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully