וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לריק פרי: חווה בבעלותו נקראה "ראש-כושי"

העיתון "וושינגטון פוסט" טוען כי שלט בשם הפוגעני התנוסס בכניסה לחווה, זמן רב לפני שנרכשה על ידי משפחת המועמד הרפובליקני לנשיאות - אך נותרה במקומה גם לאחר מכן. פרי מכחיש

שוב הוא מצליח להסתבך: מאז הצטרף מושל טקסס, ריק פרי, למרוץ הרפובליקני על הזכות להתמודד נגד הנשיא ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה הבאה, עשו המועמדים המתחרים כל מאמץ כדי לפגוע בסיכוייו של מי שהפך במהרה לפייבוריט בפריימריז. עם זאת, ביותר ממקרה אחד נדמה כי פרי מקפיד לעשות להם את העבודה. תחקיר של ה"וושינגטון פוסט" חשף עדויות לפיהן בראשית הקריירה הפוליטית שלו, פרי היה נוהג להזמין פוליטיקאים, חברים ותומכים לחוות הצייד של המשפחה, הקרויה, על פי השלט בכניסה, "Niggerhead" ("ראש-כושי", בתרגום חופשי").

ריק פרי, מושל טקסס המוביל במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. רויטרס
ידע על "ניגרהד" או לא? ריק פרי/רויטרס

יודגש כי החווה כונתה בשם זה זמן רב לפני שמשפחת פרי רכשה אותה, ואולם לפי עדויות רבות השלט הפוגעני נותר במקום גם לאחר מכן, וכשפרי נהג לבקר ולצוד בה. בחלק מהתקופה הזאת, כמובן, כבר היה פרי עובד ציבור, לרבות מושל טקסס – תפקיד בו היה מופקד על כ-300 אלף אזרחים ממוצא אפרו-אמריקני. לפי ה"פוסט", רק לפני זמן לא רב הוסרה הכתובת. כשנשאל על הנושא בשבוע שעבר, ציין פרי כי המילה המצוינת על השלט היא "ביטוי פוגעני שאין לו שום מקום בעולם המודרני".

"אין מילה פוגענית מזו"

התגובות, כמובן, לא איחרו לבוא. המועמד השחור הבכיר במרוץ, הרמן קיין, אמר בראיון לרשת FOX כי "אין מילה יותר זדונית, יותר שלילית מהמילה הזו. בכך שהותיר את השלט במקומו זמן רב לפני שמחק את הכיתוב – נהג פרי בחוסר רגישות לאפרו-אמריקנים רבים במדינה הזו". במטה פרי עושים מאמצים כבירים כדי לצמצם נזקים, וטוענים כי הכתובת הוסרה על ידי אביו של פרי מיד עם רכישת החווה.

מדובר בהסתבכות השנייה של פרי בתוך פחות מ-24 שעות. אתמול הוא ניפק התבטאות בעייתית ביותר בנושא מדיניות החוץ של ארצות הברית, לא הראשונה עבורו, כשאמר כי אם ייבחר לנשיא, ישאף להציב כוחות צבא אמריקניים במקסיקו, כדי לסייע לה במלחמתה בקרטלי הסמים. "ייתכן ונצטרך להשתמש בצבא שלנו, בעבודה משותפת עם הממשלה המקסיקנית, כדי לנצח במלחמה נגד הסמים במדינה". בארצות הברית מעריכים כי דבריו של פרי עשויים לעורר את זעמה של הממשלה במקסיקו סיטי, המתנגדת נחרצות להצבת כוח צבאי זר בשטחה.

עוד בנושא
מושל טקסס ריק פרי: ”אשלח את צבאנו למקסיקו”
פרי: לסגור משרדי הרשות בארה”ב אם תוכרז מדינה
פרי רק נכנס למרוץ הרפובליקני - ומוביל בגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully