וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי: לסגור משרדי הרשות בארה"ב אם תוכרז מדינה

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

20.9.2011 / 17:53

בפני קהל יהודי בניו יורק, קרא המתמודד הרפובליקני לנשיאות להמשיך לבנות בהתנחלויות, ותקף בחריפות את ממשל אובמה, אותו האשים ב"מדיניות מסוכנת ויהירה שעודדה את המהלך הפלסטיני"

מתקפה חסרת תקדים של ריק פרי על ברק אובמה, על רקע מדיניות הממשל האמריקני הפייסנית במזרח התיכון, ובפרט יחסו לישראל ולפלסטינים. במסיבת עיתונאים בהשתתפות מנהיגים יהודים רבים בניו יורק, בשולי עצרת האו"ם, אמר היום (שלישי) מושל טקסס, המוביל במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, כי "אנחנו המומים מכך שמדיניות אובמה במזרח התיכון עודדה את המהלך הפלסטיני להכרזה חד צדדית באו"ם. לא היינו פה היום, על סף מהלך מסוכן כל כך, אם מדיניות אובמה במזרח התיכון לא הייתה כה נאיבית, יהירה, מוטעית ומסוכנת". לדבריו, "ממשל אובמה ריצה את הרחוב הערבי על חשבון האינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקאי, וזרע חוסר יציבות שמאיים על הסיכויים לשלום".

כפי שפורסם אמש, פרי קרא למדינות העולם להתנגד באו"ם למהלך החד-צדדי להקמת מדינה פלסטינית, ואף הגדיל לעשות ודרש מהממשל האמריקאי לסגור את משרדי הרשות הפלסטינית ואש"ף בוושינגטון, אם האו"ם יקבל החלטה המכירה במדינה פלסטינית בהתנגדות ארה"ב. "ישראל היא בעלת הברית החזקה והוותיקה ביותר שלנו במזרח התיכון", אמר פרי, ופירט את "הטעויות הקשות" של הממשל, שהביאו למהלך הפלסטיני, ובהן הקפאת הבנייה בהתנחלויות, קביעת קוי 67 כנקודת הפתיחה במשא ומתן ובידודה של ישראל "באופן שהוא גם מעליב וגם נאיבי".

לקראת ההכרזה הפלסטינית - עוד כותרות:
במנהטן אדישים לדרמה המדינית, מוטרדים מהפקקים
נערכים להסלמה: פיקוד העורף פתח חדר מצב
המלך עבדאללה: "ההנהגה הישראלית טומנת ראשה בחול"
נתניהו: "קורא לאבו מאזן לפתוח במו"מ ישיר בניו יורק"
אבו מאזן לנתניהו: אין טעם להיפגש ללא הצעה מוחשית

פרי ציין שלושה עקרונות בסיסיים שארה"ב צריכה להתעקש עליהם, בכל הקשור להכרזה הפלסטינית: הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי; הפסקת ביצוע מעשי טרור ושחרור גלעד שליט; וכינונה של מדינה דרך מו"מ ישיר בלבד. הוא הוסיף כי כתנאי בסיסי להקמת מדינה פלסטינית, יש לדרוש מיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לקרוא לשחרורו של שליט.

בדברים מלאי הערכה והוקרה לישראל, קרא פרי, נוצרי אוונגליסט שמרן המקורב לתנועת "מסיבת התה" וידוע בעמדותיו הפרו-ישראליות, לאפשר להמשיך לבנות בהתנחלויות. עוד אמר כי הוא תומך בירושלים המאוחדת תחת שלטון ישראלי, והוסיף כי "אם אבחר לנשיא, אעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים". כמו כן, הזכיר את חיוניותיה של ישראל לביטחונה של ארה"ב: "עלינו לזכור שישראל היא שהשמידה את היכולות הגרעיניות של עירק ב-1981 ושל סוריה ב-2007. בשני המקרים, מעשיה של ישראל הפכו את העלם לבטוח יותר".

פרי הכריז רק לפני כחודש על כניסתו למרוץ לנשיאות, ובאופן כמעט מיידי התייצב בראש הסקרים המדרגים את המועמדים הרפובליקנים. עם זאת, ברמה הלאומית, הוא עדיין מצוי בעמדת נחיתות מבחינת אחוזי התמיכה לעומת המועמד היחיד מהמפלגה הדמוקרטית, הנשיא ברק אובמה.

ח"כים ישראלים: "לחזק את פרי"

בכינוס היום השתתף גם בוב טרנר, שזכה רק בשבוע שעבר במושב של מחוז 9 מניו יורק בבית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית, במה שפרשנים רבים הגדירו כ"נקמת הקול היהודי באובמה", בגין יחסו לישראל. טרנר הדגיש כי הסיוע האמריקאי לאו"ם ולרשות הפלסטינית נתון בסכנה.

ח"כ דני דנון, שהשתתף אף הוא באירוע, הזמין את פרי לבקר בישראל, וקרא לנשיא אובמה "לכבד את חתימתו על הסכמי אוסלו, ולומר לפלסטינים שאינם יכולים להגיע לאו"ם מבלי לשלם על כך מחיר. על ארה"ב להפסיק באופן מיידי את המימון של הרשות הפלסטינית אם תהיה הצבעה בשבוע הבא באו"ם".

באירוע השתתפו גם ח"כ נסים זאב (ש"ס), שאמר לוואלה! חדשות כי "צריך לראות את פני העתיד ולא רק את פני ההווה. אנחנו לא מתערבים בפוליטיקה הפנים-אמריקאית, אבל פרי הוא מועמד מוביל וראוי לחזק את ידיו במידה ונוכל. אנחנו מאמינים ביכולות שלו ובכוחות שלו, ואנחנו הולכים למהלך מאוד דרמטי מבחינת העולם, שחשוב לחזק את ידי מי שתומך בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully